by Twinkle Chen
၁။
ရန္ကုန္မွာ ဘြဲ႔လြန္၀င္ခြင့္ စာေမးပြဲ ေရးေျဖ ေအာင္ၿပီးတဲ့ ဆရာ၀န္ငယ္ တစ္စုကို လူေတြ႔ ႏႈတ္ေျဖ စစ္ေမးရာက ျပန္လာတဲ့ ဆရာႀကီး တစ္ဦးက တစ္ရက္မွာ သို႔ကလို ရင္ဖြင့္ပါတယ္။
“ဒီကေလးေတြ ေတာ္ေတာ္ ည့ံကုန္ၿပီဗ်။ ဘယ့္ႏွယ့္ဗ်ာ၊ ကုိယ္ေလ့လာလိုက္စားမယ့္ ပညာရပ္နယ္ပယ္ကို ေရွ႕ေဆာင္ဦးစီး ျပဳသြားတဲ့ ဆရာႀကီး၊ ဆရာမႀကီး (Pioneer) ေတြကိုေတာင္ မသိၾကေတာ့ဘူး။ ကေလး ေဆးပညာဘာသာရပ္ ေျဖတဲ့ ဘြဲ႔လြန္ ေက်ာင္းသားက ဆရာႀကီး ဦးတင္ဦးကို မသိဘူးတဲ့။ ခြဲစိတ္ပါရဂူ လုပ္မယ့္ လူကလည္း ဆရာႀကီး ဦးဘသန္းကို မသိျပန္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေက်ာင္းက ကေလးေတြ ပါလာေတာ့ မင္းတို႔
တို႔ေက်ာင္းရဲ႕ ပထမဦးဆံုး ပါေမာကၡခ်ဳပ္ကို သိသလား ေမးေတာ့ မသိဘူးတဲ့။ ေသေရာ။ ကၽြန္ေတာ္က သိမယ္ထင္ၿပီး အပိုင ္ေမးခ်လိုက္တာ။ ဆရာႀကီး တစ္ဦးက အေထြေထြ ဗဟုသုတ ေမးရာမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ပထမဆံုး သမၼတ၊ ေနာက္ဆံုး သမၼတ သိလားေမးေတာ့ အမ်ားစုက မသိၾကျပန္ဘူး။ ဒီေခတ္ကေလးေတြ ည့ံကုန္ၿပီဗ်ာ”တဲ့။
ဆရာႀကီး တစ္ဦးကလည္း ဒီအဆိုကို ပဲ့တင္ ထပ္ျပန္ပါတယ္။ “ကၽြန္ေတာ္ တကၠသိုလ္ တစ္ခုမွာ တာ၀န္က်တုန္းက စာေရး၀န္ထမ္း ရာထူးအတြက္ အင္တာဗ်ဴး ရေတာ့ သူတို႔ကို လြတ္လပ္ေရးေန႔၊ ျပည္ေထာင္စုေန႔၊ တပ္မေတာ္ေန႔၊ အာဇာနည္ေန႔ေတြ ေမးၾကည့္တယ္။ အမ်ားစုက မသိၾကဘူး”တဲ့။ ကၽြန္ေတာ္ဘာမွ ၀င္မေျပာ။ အေတြးနယ္ တစ္ေၾကာ စုန္ဆန္ေမ်ာမိ။
၂။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ စာသင္သား ဘ၀မွာ ၾကံဳဆံုခဲ့ရတဲ့ လူေတြ႔ ႏႈတ္ေျဖ စာေမးပဲြကို သတိရမိတယ္။ အေစာဆံုး မွတ္မိတာက လူရည္ခၽြန္ စာေမးပြဲေတြ။ “ဒီအခန္း ထဲကို ၀င္လာရာမွာ ေျခဘယ္ႏွလွမ္း လွမ္းခဲ့သလဲ”တဲ့။ ဆရာႀကီး တစ္ဦးက ေမးတာ။ ေသေရာ၊ ကိုယ့္မွာက ဗဟုသုတေတြ မ်က္ေမွာက္ ေရးရာေတြ ဘာေတြ ေမးမလဲ။ ေခၽြးျပန္ၿပီး ၀င္လာတာ။ သူက အေရးထဲ ေျခလွမ္းေရတြက္ ခိုင္းေနျပန္ပါၿပီ။ “မသိပါဘူး ဆရာႀကီး”ေပါ့ဗ်ာ။ လြယ္ပါေသာ္ေကာ။ ေရာင္းသူ၀ယ္သူ အသံတူ။ ဒီအခန္းထဲ ၀င္လာတုန္းက ေျခလွမ္း ဘယ္ႏွလွမ္း လွမ္းခဲ့ပါသလဲ ဆရာႀကီးလို႔ ျပန္ေမးခ်င္စရာ။
ကၽြန္ေတာ့္ သူငယ္ခ်င္း တစ္ဦးရဲ႕ အေတြ႔အၾကံဳကလည္း “သင္း”ေပါ့။ သူက တကၠသိုလ္ လူရည္ခၽြန္ စာေမးပြဲ ေျဖရတာ။ သူက ေျဖခ်င္တာ မဟုတ္ဘူး။ ဆယ္တန္းေအာင္မွတ္က ေကာင္းလုိ႔ ေအာ္တိုမက္တစ္ ပထမႏွစ္ လူရည္ခၽြန္ ဆန္ခါတင္ စာရင္း ၀င္သြားတာ။ ဆရာႀကီး တစ္ဦးက“အမ်ားနဲ႔ ပတ္သက္တာ ဘာလုပ္ဖူးသလဲ”လို႔ စေမးတယ္။ သူက ဆရာႀကီးရဲ႕ “႐ႈ”ကိုေရာ “မု(ဒ)”ကုိေရာ နည္းနည္းခံတြင္း မေတြ႔ဘူး ျဖစ္သြားတယ္။ တကယ္ေတာ့ သူက ၁၀ တန္း ေအာင္ၿပီးစမွာ အမ်ဳိးသား စာၾကည့္တိုက္ တစ္ခုမွာ ေတာ္ေတာ္ၾကာၾကာ လုပ္အား ေပးခဲ့တာ။ စာအုပ္ေတြ ျပန္စီ၊ ကတ္သေလာက္ေတြ ျပန္တင္။ ဒါေပတဲ့ သူက ဒီလိုေျဖလိုက္တယ္။
“ေရကူးဖူူးပါတယ္ ဆရာ”
“ဟ ေဟ့ေကာင္ ေရကူးတာက ကိုယ့္ဘာသာ ကူးတာေလကြာ။ အခု ငါေမးေနတာက မင္းအမ်ားအက်ဳိး အတြက္ ဘာေတြ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ဖူးသလဲ ေမးေနတာ”
“ေရကူးတာ အမ်ားနဲ႔အတူ ေရကူးကန္မွာ ကူးတာပါ ဆရာ။ ကၽြန္ေတာ္ ႀကိဳးစားပမ္းစား ေရကူးတာကို အားလံုးက ၀ုိင္းၾကည့္၊ ၀ိုင္းအားက်၊ ၀ိုင္း အတုခိုး။ အားလံုးရင္ထဲ ႐ိုးသားႀကိဳးစား ႏိုးၾကားစိတ္ေတြ တလိပ္လိပ္ ေပၚလာတာေပါ့ ဆရာ။ ဒါအမ်ားအတြက္ မဟုတ္ပါလားဆရာ”
“ေဟ့ေကာင္ သြား၊ သြား၊ သြားေတာ့”
“ဟုတ္ကဲ့၊ ေက်းဇူးပါဆရာ”
တကယ့္ တကယ္က သူငယ္ခ်င္းက ေရကူးတတ္သူ မဟုတ္ေလ။ ဒါနဲ႔ပဲ ေအာင္ျမင္စြာ ဆုတ္ခြာ ခဲ့ရေလသတည္းေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေခတ္က ၀န္ထမ္း ေရြးခ်ယ္ေရး စာေမးပြဲေတြမွာ လူေတြ႔ႏႈတ္ေျဖ ၀င္ရတယ္။ ဆရာႀကီး တစ္ဦး တစ္ေခတ္မွာ ဘာသာေရးဆိုင္ရာ က်င့္၀တ္ေတြ၊ နီတိေတြ၊ အဆို အမိန္႔ေတြ၊ ဂါထာေတြ ေမးလြန္လြန္းလို႔ အဲဒီတုန္းက ကၽြန္ေတာ္တို႔ တစ္ေတြရဲ႕ အိတ္ေထာင္ ထဲမွာ ဂါထာ စာအုပ္ကေလးေတြ ကိုယ္စီနဲ႔။ ဘြဲ႔လြန္ ၀င္ခြင့္ေရး ေျဖေအာင္ၿပီး ႏႈတ္ေျဖ ၀င္ရတုန္းကလည္း မွတ္မွတ္ရရ။ ကၽြန္ေတာ့္ သူငယ္ခ်င္းရဲ႕အေျဖက ေမးခြန္း ထုတ္တဲ့ ဆရာႀကီး၊ ဆရာမႀကီးေတြ ပက္လက္လန္ေလာက္တဲ့ အေျဖ။
“မင္းဘာလို႔ ဘြဲ႔လြန္ သင္တန္း တက္တာလဲ”
“ဘာရယ္ မဟုတ္ပါဘူး။ အသက္က နည္းနည္း ႀကီးလာေတာ့ တစ္ခုခု လုပ္ဦးမွ ဆိုၿပီး ထလုပ္တာပါပဲ”
“မင္းဘာလို႔ ေဆးပညာ အထူးကု ဆရာ၀န္ ျဖစ္ခ်င္တာလဲ”
“ဒါလည္း ဘာရယ္ မဟုတ္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ့္ မ်က္စိေၾကာင့္ပါ။ ကၽြန္ေတာ္က ေမြးရာပါ မ်က္စိ ေစြတာေၾကာင့္ တစ္ဖက္က လံုးလံုး မျမင္ရဘူး။ ခြဲစိတ္ ပညာနဲ႔ သားဖြားမီးယပ္ ပညာရပ္ေတြက ခြဲစိတ္ရတာေတြ ပါေနေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ မ်က္စိနဲ႔ မျဖစ္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ့္မွာ Binocular Vision မရွိေတာ့ တကယ့္ တကယ္ခြဲစိတ္ရရင္ အခက္ေတြ႔မွာ။ ကေလး အထူးကု လုပ္ဖို႔ စဥ္းစားေတာ့လည္း မျဖစ္ျပန္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္က ကေလးေတြကို သိပ္စိတ္မရွည္ခ်င္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ေဆးပညာ အထူးကုဘ၀ကို ေရြးခ်ယ္တာပါ”
ေမးခြန္းထုတ္တဲ့ ဆရာ ဆရာမႀကီးေတြ အခုမွ အိပ္ခ်င္ေျပေလေတာ့တယ္။ သူ႔ေရွ႕က ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူေတြရဲ႕ “တိုင္းျပည္အတြက္ လူမ်ဳိး အတြက္ ပညာရပ္ ဆိုင္ရာ တိုးတက္မႈ အတြက္ ဒီပညာရပ္ကို ေလ့လာလုိက္စား လိုတာျဖစ္ေၾကာင္း၊ ျပည္သူကို အလုပ္အေကၽြး ျပဳဖို႔ မိမိတို႔ ေမြးဖြားလာတာ ျဖစ္ေၾကာင္း” အာေပါင္အာရင္းသန္သန္ ၾကံဳး၀ါးေျပာဆို အန္ခ်ျပခဲ့တာေတြနဲ႔ မ်က္စိေနာက္၊ နားေနာက္၊ စိတ္ေနာက္ေနတဲ့ ဆရာႀကီးေတြခမ်ာ ခုမွ အေညာင္း ေျပ အေမာေျပ “ဆတိုရီ”ဆိုက္ပါေလေတာ့တယ္။
၃။
ကၽြန္ေတာ္ အေတြး ေရစီးထဲက ျဗဳန္းခနဲ ျပန္ထြက္မိ။ ဒီေခတ္ကေလးေတြ ညံ့ကုန္ၿပီတဲ့။ ဟ လုပ္ၾကပါဦးဟ။ ကိုယ္ေမးတဲ့ ေမးခြန္းကို တစ္ဖက္လူ မေျဖႏိုင္တာနဲ႔ အလုိလို ညံ့သြားေရာလား။ ကုိယ္ေမးတဲ့ ေမးခြန္းကေရာ သူတို႔ ဘ၀နဲ႔ သူတို႔ ေခတ္နဲ႔အပ္စပ္ (Relevant) ျဖစ္ရဲ႕လား။ ကၽြန္ေတာ္ ခြက်က် ေတြးၾကည့္လိုက္တယ္။ ဆရာႀကီး ဦးဘသန္း မသိေတာ့ ခြဲစိတ္ ဆရာ၀န္ မျဖစ္ ထုိက္ေတာ့ဘူးလား။ ဆရာႀကီး ဦးတင္ဦးမသိလို႔ ကေလးအထူးကု မလုပ္ ထိုက္ေတာ့ဘူးလား။ အခန္းထဲ ၀င္လာတဲ့ ေျခလွမ္းေရ မသိတာနဲ႔ဘဲ လူရည္ခၽြန္ မျဖစ္ထိုက္ေတာ့ဘူးလား။ ကိုယ္စစ္ေမး ေနတာက လူရည္ခၽြန္ စာေမးပြဲလား။ လက္သမား စာေမးပြဲလား။ လက္သမား ဆိုရင္ေတာ့ အခန္း အေနအထား၊ အခန္း အက်ယ္အ၀န္း သိဖို႔ လုိတာေလ။
အေထြေထြ ဗဟုသုတ ဆိုတာကေရာ။ ကိုယ့္ေခတ္က အေရးႀကီးတယ္လို႔ ထင္ျမင္ စြဲမွတ္ခဲ့တာေတြကို ဒီေခတ္ ကေလးေတြ ျပန္ေမးေနတာ။ ဒါေတြက သူတို႔အတြက္ အေရး ႀကီးေသးရဲ႕လား။ ဆုိဗီယက္ အင္ပါယာ အလြန္မွာ ႀကီးျပင္းလာခဲ့ရတဲ့ ကေလးေတြအဖို႔ ႐ႈပ္ေထြးေပြလီ က်ယ္ေျပာလွတဲ့ သူတို႔ႏိုင္ငံရဲ႕ ႏိုင္ငံေရး၊ လူမႈေရး ဘ၀ေတြနဲ႔ လံုးေထြး ေနရေလေတာ့ သူတို႔ခမ်ာ ေအာက္တုိဘာ ေတာ္လွန္ေရးႀကီး အေၾကာင္း အေသးစိတ္ သိခ်င္မွ သိေတာ့မွာ။ ထားပါေတာ့ေလ။ အခု ဆရာ ဆရာမႀကီးေတြက ကိုယ့္ႏိုင္ငံရဲ႔ သမိုင္းနဲ႔ ျဖစ္ရပ္ေတြ၊ ကိုယ့္ပညာရပ္နဲ႔ သမိုင္း ေတာက္ေျပာင္မႈ ေတြကို တပည့္ သားေျမးေတြကို သိေစခ်င္သပ ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဘာလုပ္ၾကမလဲ။ “ကၽြန္ေတာ္ တို႔”လုိ႔ ဆိုလုိက္ကတည္းက အားလံုးပါသြားၿပီ ေနာ္။ ေက်ာင္းသားေရာ၊ ဆရာေရာ တာ၀န္ရွိသူ ေတြ အကုန္ပါၾကရမွာ။ အခုျဖစ္ေနတာက ေက်ာင္းသားေတြ ည့ံကုန္ၿပီ။ ဒီအတြက္ မင္းတို႔ ေက်ာင္းသားေတြမွာ တာ၀န္ရွိတယ္။ ေလာဂ်စ္ အဆင့္ျမင့္လိုက္ပံုက။ ျပႆနာကို အ႐ိုးစင္းဆံုး “ဖ်င္”ခ်လိုက္ပံုက။
ကၽြန္ေတာ့္ အျမင္က ႐ုိး႐ိုးေလးပါ။ ဆရာ ႀကီး၊ ဆရာမႀကီးေတြက ဒါေတြဒါေတြဟာ သိ သင့္သိထိုက္တယ္လို႔ ယူဆယံုၾကည္ရင္ ဒါေတြ ဒါေတြကို ကေလးေတြရဲ႕ ဘ၀နဲ႔၊ ပညာရပ္နဲ႔ ရင္းႏွီးလာေအာင္၊ အပ္စပ္လာေအာင္ လုပ္ေပးဖို႔ သာပါပဲ။ ေရွးေရွးက၊ ေရွ႕ေရွ႕က ဆရာႀကီး၊ ဆရာမႀကီးေတြရဲ႔ ဘ၀နဲ႔ ပညာကို ဒီေခတ္ကေလး ေတြရဲ႕ဘ၀နဲ႔ ပညာထဲ ၀င္လာေအာင္ ဆြဲသြင္းဖို႔သာ ပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ စာသင္ရင္း အခြင့္ၾကံဳရင္ ၾကံဳသလို ဆရာ၊ ဆရာမႀကီးေတြရဲ႕ ထူးျခားတဲ့ ပုဂၢလ စ႐ိုက္ သဘာ၀(Personality) ကို တပည့္ ေတြ စိတ္၀င္စား လာေအာင္ ေျပာျပတယ္။ ဥပမာ မာမီႀကီးလို႔ ေခၚတဲ့ ဆရာမႀကီး ေဒၚျမင့္ျမင့္ခင္ အေၾကာင္း။
မာမီေလးလို႔ ေခၚတဲ့ ဆရာမႀကီး ေဒၚျမင့္ျမင့္ေအး အေၾကာင္း။ “အဘ”အမည္ရတဲ့ ဆရာႀကီး ဦးထြန္းသင္ အေၾကာင္း။ ေဆးကု ဘာသာရပ္(Therapeutics) နဲ႕ အကၽြမ္းတ၀င္ ရွိလွတဲ့ ဆရာႀကီး ဦးတင္ေအာင္ေဆြအေၾကာင္း။ ဆရာႀကီး၊ ဆရာမႀကီးေတြနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ဆက္ဆံေရး။ ေနာင္ေတာ္ႀကီးေတြ လက္ဆင့္ကမ္း သြားတဲ့ပံုျပင္ေတြက တစ္ေလွႀကီး။ ရင္ခုန္စရာ၊ ရယ္ေမာစရာ၊ ေတြးစရာ၊ အားက်စရာ၊ အတုယူ စရာ။ ဒါေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႔က ျမတ္ႏိုးစြာ ေျပာတယ္။ ၾကည္ညိဳစြာ ေျပာတယ္။ ကိုင္းၫႊတ္စြာ ေျပာတယ္။ ခ်စ္ခင္စြာ ေျပာတယ္။ ဒါေတြက ေျပာလို႔ မၿပီးႏိုင္။ ေျပာလို႔ မၿငီးႏိုင္။ ေျပာလို႔ မ႐ိုးႏိုင္။ ေနာက္ၿပီး ဆရာႀကီးေတြရဲ႕ပညာနဲ႔ သမာၻ။ ေဆးပညာရပ္နဲ႔ ေဆးပညာ သင္ၾကားေရး နယ္ပယ္ ေတြမွာ သူတို႔ရဲ႕ Contribution ေတြ။
ဒီပညာနယ္ ပယ္ေတြကို ပိုက်ယ္၀န္းေအာင္၊ ပိုနက္႐ႈိင္းေအာင္၊ ပိုေတာက္ပက်က္သေရရွိေအာင္ လုပ္ခဲ့ၾကတဲ့ သူတို႔ေတြရဲ႕ လံု႔လ၊ အားစိုက္မႈ၊ ေဆာ္ၾသမႈ၊ တိုက္ တြန္းမႈ၊ ပါ၀င္ပတ္သက္မႈေတြ။ ဒါေတြဟာ လည္း ေျပာလို႔ရယ္မွ မကုန္ႏိုင္တယ္။ ဆရာၿငိမ္း ဖြဲ႔ခဲ့သလို “ေျပာ႐ံုနဲ႔တင္x အရသာထူးxxx ႐ူး တယ္လို႔ ဆိုခ်င္ဆိုxxx”
ခုနက ကေလးေတြ ညံ့ကုန္ၿပီ မေက်မခ်မ္း ေျပာခဲ့တဲ့ ဆရာ၊ ဆရာမေတြ ဒီလို လုပ္ခဲ့ၾကရဲ႕ လား။ ဒီလို ေတြးခဲ့ၾကရဲ႕လား။ ကေလးေတြဘက္ ကၽြန္ေတာ္ ျပန္လွန္ ေမးခြန္းထုတ္လုပ္ခ်င္။
၄။
ကေလးေတြ ညံ့ကုန္ၿပီ ေျပာရတာက ကိုယ္သိတာ၊ သတိ မူမိတာေတြကို သူတို႔တစ္ေတြ မသိတာ၊ သတိမမူမိတာ အေပၚ မူတည္ၿပီး ဆံုးျဖတ္ လုိက္တာပါပဲ။ ကိုယ္သိတာေတြကလည္း ကိုယ့္ အေနနဲ႔ သိသင့္ သိထိုက္တယ္ ထင္တားတာေတြ။ ကၽြန္ေတာ္ တစ္ဖက္ ျပန္လွည့္ေတြးတယ္။ ကေလးေတြသိတာ ဘာရွိသလဲ။ သူတို႔သိတာ ေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ သိရဲ႕လား။ သူတို႔ သိသင့္သိ ထိုက္တယ္ထင္တာေတြကို ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဆရာ ႀကီးေတြ မသိခဲ့ဘူး ဆိုရင္ေကာ။ သူတို႔က ဆရာ ႀကီးေတြ ည့ံကုန္ၿပီလို႔ ဆံုးျဖတ္မွာတဲ့လား။ ဒီလို ဆံုးျဖတ္ခဲ့ရင္ေရာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တစ္ေတြက လက္ခံရဲပါ့မလား။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ဂႏၴ၀င္ သီခ်င္းေတြ သိတယ္။
သီခ်င္းႀကီးေတြရဲ႕ ဗ်ဳပၸတ္နဲ႔ ယဥ္ပါးတယ္။ သူတို႔က ဟစ္ေဟာ့ပ္သိတယ္။ ရက္ပ္ သိတယ္။ ေပါ့ပ္ဂီတ သမိုင္းကို စိတ္၀င္စား တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ဗုဒၶ၀င္သိတယ္။ သူတို႔က Comparative Religion ကို အာ႐ံုက်တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က သဘာ၀ ပတ္၀န္းက်င္ ထိန္းသိမ္းေရး။ သူတို႔က Cryptozoology ကၽြန္ေတာ္တို႔က ျမသန္းတင့္ ႀကိဳက္တယ္။ သူတို႔က ျမဴျမဴတို႔ေခတ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ေမာင္သင္။ သူတို႔က မီနီရွဲလ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ထား၊ ခ်ဳိျပံဳး၊ သူတို႔က ျဖဴျဖဴေက်ာ္သိန္း၊ ေအသင္ ခ်ဳိေဆြ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ စည္း၀ါးက ခပ္ေႏွးေႏွး မွန္မွန္။ သူတို႔ ရင္ခုန္သံက သြက္သြက္႐ုိင္း႐ိုင္း ေရာသမေမႊ။ မင္းေက်ာ္က “ငါတို႔ေခတ္နဲ႔ အၿပိဳင္”တဲ့။ ဘယ္ဟာက “ငါတို႔ေခတ္”လဲ။
၅။
ဆရာႀကီးေတြရဲ႕ ကေလးေတြ ညံ့ကုန္ၿပီ ဆိုတဲ့ ပူညံပူညံ ၾကားက ဆရာ တစ္ဦးရဲ႕ ထူးကဲတဲ့ အသံေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ ေခါင္းဆတ္ခနဲ ေထာင္လုိက္မိ။ ပါရဂူ စာတမ္း(အၾကမ္း)လာတင္တဲ့ တပည့္တစ္ဦး အေၾကာင္း စကား စပ္မိရာကပါ။ သူရဲ႔ စာတမ္းက ပညာရွင္ မ်က္စိနဲ႔ ၾကည့္ရင္ အားနည္းခ်က္ေတြ ရွိတယ္။ ဒါကို အားလံုးက သတိထားမိတယ္။ သုေတသနထံုး/နည္းနာေတြနဲ႔ ေသြဖည္တဲ့ အေရးအသား အေကာက္အယူေတြေတြ႔လို႔ ၀ိုင္းေထာက္ၾကရ၊ ျပင္ဆင္ေပးရ။ စာတမ္းတင္ၿပီး ေက်ာင္းသားထြက္ အသြားမွာ ဆရာေတြ တစ္သိုက္ ေခါင္းခ်င္း ႐ုိက္ၾကတာပ။ သူ႔အားနည္းခ်က္ကေတာ့ ရွင္းေနၿပီ။ ထင္သာျမင္သာ။ “ေပတစ္ရာဆီ ေလွ်ာက္ပါလို႔ ျမင္သေလာက္ ျပလိုက္ခ်င္ပါသည္”ဆိုတဲ့ ေလဘာတီကို သတိရစရာ။ ကၽြန္ေတာ္က သက္ဆိုင္ရာ ဌာနမွဴးကို ေမးလိုက္တယ္။
“ဒီကေလး Ward ထဲမွာ အလုပ္ လုပ္ရဲ႕လား။ စိတ္ခ်ရရဲ႕လား။ မ်က္ႏွာလႊဲလို႔ ရရဲ႕လား”။ ဌာမွဴးက “ဒီကေလး အလုပ္ အင္မတန္ ႀကိဳးစားတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မ်က္ႏွာလႊဲလို႔ ရေအာင္ စိတ္ခ်ရတယ္။ စိတ္ရင္းေကာင္းတယ္။ ဒါေပမဲ့ စကား ေျပာမတတ္ဘူး”လို႔ ေျဖတယ္။ ဆရာႀကီး တစ္ဦးက “မင္းေကာင္ စကားေျပာတာ ႐ိုင္းသကြယ္။ ေျပာလိုက္ရင္ တုတ္ထုိးအိုးေပါက္။ အလိုက္ကမ္းဆိုးကလည္း မသိနဲ႕”လို႔ ေထာက္ျပန္တယ္။
“ဒီကေလးက သိပ္႐ိုးသားတယ္။ ျဖဴစင္တယ္ ဆရာ။ ကၽြန္ေတာ္ေတာင္ သူ႔ေလာက္ မ႐ိုးႏိုင္၊ မျဖဴစင္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္က သူ႔ကို တိတ္တိတ္ က်ိတ္ၿပီး Admire လုပ္ေနရတာ”တဲ့။ တပည့္တစ္ဦး အေပၚ ဆရာ တစ္ဦးက အႀကီးျမတ္ဆံုး ဂုဏ္ျပဳျခင္း။
ဒီေခတ္ကေလးေတြ ညံ့လာတာ ရွိသလို ေတာ္လာတာေတြ ရိွမည္။ တတ္လာတာေတြ ရွိမည္။ သိလာတာေတြ ရွိမည္။ တခ်ဳိ႕ေသာ နယ္ပယ္ေတြမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘိုးေတာ္ေတြကို ေက်ာ္သြားတာ ရွိမည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ထက္ ျဖဴစင္တာေတြ ရွိမည္။ တစ္ေလာက ဆယ္တန္း ေက်ာင္းသားငယ္ တစ္ဦး၏ ကဗ်ာ စာအုပ္ဖတ္ရသည္။ အမွာစာက အစ အဂၤလိပ္လို။ စာအုပ္က “A Sea of Beautiful Rhymes”တဲ့။ စာအုပ္ကိုဖတ္ရသည့္ အသက္ ၉၀ အရြယ္ တကၠသိုလ္အၿငိမ္းစား အဂၤလိပ္စာ ဆရာမႀကီးက “လွလိုက္တဲ့ ကဗ်ာေလးေတြ ကြယ္”ဟု ခ်ီးက်ဴး ယူရသည္။ မုဒိတာစိတ္ ဆိုတာ တမင္တကာ ပ်ဳိးေထာင္ရ၊ ေလ့က်င့္ သင္ၾကားရသည့္ အရာ ျဖစ္မည္။ ဒီစိတ္မိမိမွာ တည္ဖို႔ ႏွလံုး၀မ္းေခါင္း ခပ္က်ယ္က်ယ္ လိုလိမ့္မည္ ထင္ပါသည္။
ေဒါက္တာေအာင္ႀကီး
0 comments:
Post a Comment