Friday 7 February 2020

Uforglemmelig Safrangul revolusjon: et minne av en ledende munk.


Uforglemmelig Safrangul revolusjon:
et minne av en ledende munk.

Forfatteren, som ble kunngjort i avisen at han ble tildelt "Safrangul revolusjon" i 2007, sa at han ble belønnet for sin rolle i å lede " Safrangul revolusjon " i 2007. Viktige poster fra ' Safrangul revolusjon '; Boken gir en detaljert redegjørelse for hvordan det burmesiske regimet flyktet fra Rangoon etter det brutale utbruddet av munker.  
Jeg sukket etter å ha hørt på nyhetene omtrent klokka ti om natten. Det var 17. september. Munkene krevde unnskyldning for Pakokku-munkene. Munkene hadde krevd

1. At militært ba om unnskyldning til Pakokku-munkene etter midnatt 17. september.

2. Reduser prisene på fyringsolje og råvarer
3. Ubetinget løslatelse av Aung San Suu Kyi og alle andre politiske fanger.
4. Ha dialog med de demokratiske politiske opposisjonsrepresentantene for å starte en nasjonal forsoningsprosess.
Jeg ble født 12. januar 1984 i landsbyen Kyone Pine, Phyapon township, Ayeryarwaddy Division, Myanmar. Foreldrene mine er U Tun Win og Daw Hla Kyi.

Navnet mitt før jeg ble nybegynner var Tun Tun Aye. Jeg ble nybegynner i 1992 under læer U Wunnithra ved Tayzeindarama kloster.

Jeg studerte grunnleggende, primær-, mellom- og høyt nivå kurs i buddhisme ved Kaingone Pali University ved Khayan Township i Yangon.

Jeg ble ordinert som munk i 2004 i en alder av tjue i Koeeaindan kloster i Naungdawgyi landsby, Phyapon.

Jeg gikk på buddhistisk misjonsskole i fjellområde  i Kabaraye i Yangon i løpet av 2005-2006. Jeg dro til Phalan Township i byen Chin og Naga-åsen  for å fortelle om buddhismen.

Jeg var involvert i
Safrangul revolusjon som en ledende munk i 2007.

Det ble kunngjort i Mirror Daily 15. oktober 2007 at ti hundre tusen kyater og en mobiltelefon vil bli belønning for å gi informasjonen om Ashin Htavara.

Jeg greide å flykte fra Yangon, flyktet så til mange andre byer og løp til slutt inn i Bangladesh.
Jeg bor midlertidig  i Norge nå.

"Det ene er å snu borgernes hoder, en annen er å binde hendene bak ryggen. Dette var militær diktaturets arbeid"
Jeg vil be alle våre mennesker om å stå modig og modig bak munkene som holder på med demonstrasjon, fortsette å marsjere for den uferdige Myanmar demokratikampen.
Jeg føler Safrangule-ånden av enhet mellom munker og menn for å protestere mot det etablerte militære regimet.
Jeg her, gir stor respekt til de som var involvert i disse øyeblikkene og som fremdeles sitter  fengslet.
For å praktisere kjærlighetsgodhet, må man først praktisere Noble-prinsippet om ikke-vold og må alltid være klar til å overvinne egoisme og å vise den rette veien til andre. Kampene skal ikke utføres med det fysiske legemet, fordi ondskapen til mennesket ikke er i kroppen, men i hans sinn. Ikke-vold er et mer effektivt våpen for å kjempe mot det onde enn gjengjeldelse. Hevnens natur er å øke ondskap.
Jeg ønsker ikke å tenke på den bitre opplevelsen av Safrangul revolusjon lenger. Jeg er redd for at det skal gjenta seg. Som jeg hadde tenkt  falt tårene ned fra øynene mine mens jeg skrev om det.

Jeg elsker landet mitt veldig. Men jeg måtte løpe fra det da jeg var tjuetre. Jeg hater å forlate familien, lærere, venner, dayakar og dayikama (mann og dame ). Jeg må snu et nytt blad i livet mitt i andre land. Mine kolleger og mange andre munker ble tatt til fange og torturert i fengsler. Noen mistet livet på gata eller i fengsler. For å sammenligne med dem er jeg veldig heldig.
Forfatter (e):Ashin  Htavara Norge .
 Type: Myanmar bok
Kategori: Biografi / Personlig
Antall sider: 100
Innbinding: Paperback
Publikasjonsmåned År: Mai-2015
Størrelse: 15 cm x 21 cm


 Jeg har utgitt totalt 6 bøker om i Myanmar. Det er en reisebok, en selvbiografi, tre religiøse bøker og en bok om Norge.
Kooperativet er stolt av å støtte utgivelsen av Burma VJ, som markerer ti år for sin kampanje for demokrati i Burma.
 Det er mange undertrykkende regimer i hele Asia men Burma presenterer en kombinasjon av omstendigheter som gjør det nødvendig å arbeide sammen.Som sådan, og i tråd med oppfordringen fra demokratisk utvalgte representanter for det burmesiske folket, handler ikke kooperativet med Burma, The Co-operative Travle har ikke lenger  landet som et turistmål, og The Cooperative Bank vil ikke finansier kommersiell organisasjon med viktig  tilstedeværelse i Burma.
Lærings utbytte
Jeg vil lære om ikke bare å utforske mange forskjellige kulturer og religioner, men også de politiske forholdene og forskjellige samfunn i fortiden ved å redigere opplevelsene hans som bodde i Myanmar, Bangladesh, India, Thailand, som er Asia og Norge i Europa.
Da  Safrangul revolusjon skjedde i 2017, vet mange mennesker i Myanmar hvordan de kan bruke online og sosiale medier til å dele nyheter til samfunnet og verden, basert på mine egne erfaringer. Folk hadde bare radioer for å høre på uavhengige nyhets medier som BBC, RFA og VOA i all hemmelighet om natten som ble sendt fra utenfor landet.

Det var farlig å registrere eller rapportere nyheter fra Myanmar ved å bruke gamle tradisjonelle måter å den gang. Folk bare kunne høre og lese nyhetene, som var alt for dem før Safrangul revolusjon. Noen munker fra Safrangul revolusjon  brukte de imidlertid Gtalk, Gmail, gratis blogger på nettet og nettsteder for å organisere protest og dele alle nyhetene ved hjelp av ny teknologi.
Da fikk folk en sjanse til å se hva som virkelig skjedde ved å bruke en Mp 4-spiller, DVD-spiller og TV-kanal av globale medier, hovedsakelig om volden mot munker fra militæret som CNN, BBC og Aj.
Vi kunne fremdeles se og se alle videoklipp og bilder på google og online om Safrangul revolusjon. Jeg tror, ​​jeg kunne også lære om teknologi og innovasjon i det moderne  samfunn for å dekke informasjon om effekten av teknologi ved å grave om Safrangul revolusjon  som et godt eksempel.

Og dette er relevant for å kjenne de grunnleggende teoriene om kommunikasjon, massekommunikasjon og nye medier og teknologi. Ved å redigere skript for å bli en profesjonell bok som skal publiseres, vil jeg lære kunsten å fortelle historien ved å jobbe i praksis igjen med ferdighetene mine som har ni års erfaring som redaktør.
Videre må jeg fortsatt klare å lage boklanseringseventet ved å samarbeide med mange medier med markedsføringsdesign i følge en produsent som vil dekke meg for å lære om moderne medier og underholdningsvirksomhet i 2020.

Generalsekretær Representasjonskomite for munkene  (ABMRC)

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

ေၿပာခ်င္တာေလးေတြ ေၿပာခဲ႔ပါ။