Friday 23 March 2012

အရွင္ဘုရား၏ အႏွစ္သက္ဆံုး ဓမၼခံယူခ်က္ကဘာလဲ ဘုရား။




    ဦးဇင္းရဲ႕ ဓမၼနဲ႕ပတ္သတ္တာကေတာ့ အမ်ားၾကီးပါပဲ အသက္ရွည္သမွ် ပညာရွိကို ဆည္းကပ္ ေနထိုင္ရေသာ္လည္း (ပရိယတၱိ၊ ပဋိပတၱိ၊ ပဋိေဝဒဟူေသာ)တရားကိုမသိႏိုင္ေပ။"ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရား၏ တရားေတာ္မ်ားကို ေလ့လာဖတ္ရႈရာမွ ဗုဒၶဘာသာ၏ အဆံုးအမမ်ားကို ယံုၾကည္သက္ဝင္လာပါသည္။ ထိုမွတဆင့္ လက္လွမ္းမီသမွ် ဗုဒၶစာေပမ်ားကို အခ်ိန္ရလွ်င္ရခ်င္း ေလ့လာဖတ္ရႈ မွတ္သားမႈမ်ား ျပဳလုပ္ပါတယ္။အဲဒီအထဲက ဓမၼပဒေဆာင္ပုဒ္ေတြကုိအက်ဳိက္ဆုံးပါပဲ ရဟန္းေတာ္ျဖစ္တဲ့အတြက္၀ိနည္းတရားကုိယ္ေတာ့အသက္တမွ်တမ္းဖုိ႕ထားပါတယ္၁။မေနာပုဗၺဂၤမာဓမၼာ၊မေနာေသေ႒ာမေနာမယာ

    ။မနသာေစပဒုေ႒န၊ဘာသတိ၀ါကေရာတိ၀ါ။တေတာနံဒုကၡမေႏြတိ၊စကၠံ၀၀ဟေတာပဒံ။

    ၁နာမ္ခႏၶာ(ေလးပါး)တုိ႕သည္စိတ္လွ်င္ေရ့ွသြားရွိကုန္၏စိတ္လွ်င္အႀကီးအမွဴးရွိကုန္၏စိတ္ျဖင့္ၿပီးကုန္၏ျပစ္မွားလိိုေသာစိတ္ျဖင့္အ

    ကယ္၍ေျပာဆိုေသာ္လည္းေကာင္း ၊ျပဳလုပ္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ၾကံစည္ေသာ္လည္းေကာင္း ထိုေျပာဆို ျပဳလုပ္ ၾကံစည္မႈေၾကာင့္ လွည္းဘီးသည္ ၀န္ေဆာင္ႏြား၏ေျခရာသို႔ အစဥ္လုိက္ဘိသက့ဲသို႔ ထိုသူသို႔ ဆင္းရဲသည္ အစဥ္လိုက္ေလ၏။ ဆုိတဲ့ စကားေတြ ဦးဇင္းဘ၀ အတြက္ သိပ္ျပီးအေရးၾကီးတဲ့ အရာေတြပါပဲ။

    အေကၠာစိၧမံအ၀ဓိမံ၊အဇိနိမံအဟာသိေမ။ေယ စတံဥပနယွႏၲိ၊ ေ၀ရံ ေတသံနသမၼတိ။
    အေကၠာစိၧမံအ၀ဓိမံအဇိနိမံအဟာသိေမေယစတံႏုပနယွႏၲိေ၀ရံေတသူပသမၼတိဂါထာေတြကလဲဦးဇင္းအတြက္အေရးၾကီးတဲ့ အရာပါပဲ ဤသူသည္ ငါ့ကို ဆဲေရးဖူးျပီ၊ ငါ့ကို ညႇဥ္းဆဲဖူးျပီ၊ ငါ့ကိုေအာင္ႏုိင္ဖူးျပီ၊ ငါ့ဥစၥာကို ေဆာင္ယူဖူးျပီဟု ထိုသူ႔အေပၚ၌ ရန္ျငိဳးဖြ႔ဲကုန္၏၊ ထိုသူတို႔အား ျဖစ္ေပၚလာသည့္ရန္သည္မျငိမ္းေအးႏိုင္။ဤသည္ ငါ့ကို ဆဲေရးဖူးျပီ၊ ငါ့ကို ညႇဥ္းဆဲဖူးျပီ၊ ငါ့ကိုေအာင္ႏုိင္ဖူးျပီ၊ ငါ့ဥစၥာကို ေဆာင္ယူဖူးျပီဟု ထိုသူ႔အေပၚ၌ ရန္ျငိဳးမဖြဲ႔ကုန္၊ ထိုသူတို႔အား (ျဖစ္ေပၚလာသည့္) ရန္သည္ ေျပၿငိမ္းႏုိင္၏။ဟု စိတ္အစဥ္မွအျမဲတမ္းဆုေတာင္းေနမီပါတယ္။

    ေလာကကုိေစာင္႔ေသာေလာကပါလနတ္မ်ားသည္သဘာ၀ခ်ိန္ခြင္၌ဓမၼကုိ တစ္ဖက္ အဓမၼကုိ တစ္ဖက္ အျမဲတန္း ခ်ိန္ေနၾက၏။အဓမၼဘက္ကအေလးသာလွ်င္ေလာကသည္ဆူပြက္၏။ဓမၼဘက္သုိ႔ အေလးသားလွ်င္ ေလာကသည္ ဓမၼဘက္သုိ႔ေစာင္းေထာင္၏။ဓမၼဘက္သုိ႔ေစာင္းေထာင္လွ်င္ေလာကသည္ျငိမ္းခ်မ္း၏။

    ထုိ႔ေၾကာင္႔မိမိအပါအ၀င္ေလာကသည္ဓမၼဘက္သုိ႔ေစာင္းေထာင္ႏုိင္ေရးအတြက္ဓမၼဘက္၌ ရပ္တည္ဖုိ႔ တာ၀န္ရိွ၏။ ဓမၼဘက္၌ရပ္တည္ပါမွလည္းေလာကသည္ျငိမ္းခ်မ္းေပလိမ္႔မည္။ေလာကပါလ နတ္မ်ားကလည္း မိမိတုိ႔ကို ဓမၼဘက္၌သာရပ္တည္ေစခ်င္ၾကပါ၏။

    (
    ဦးေရႊေအာင္ကုိယ္က်င္႔ဗုဒၶ၀င္)

    ယာဒိသံ၀ပၸေတဗီဇံ၊တာဒိသံဟရေတဖလံ။ကလ်ာဏကာရီကလ်ာဏံ၊ပါပကာရီစပါပကံ။

    ခ်ဳိေသာမ်ဳိးေစ႔ကုိစုိက္ပ်ဳိးအံ႔၊ခ်ဳိေသာအသီးကုိရ၏။ခါးေသာမ်ဳိ႔ေစ႔ကုိ စုိက္ပ်ဳိးအံ႔၊ ခါးေသာ အသီးကုိ ရ၏။
    ထုိ႔အတူ ေကာင္းမႈ႔ကုိ ျပဳအံ႔ ေကာင္းေသာအက်ဳိးကုိ ခံစားရ၏။ မေကာင္းေသာ အမွဴ႔ကုိ
    ျပဳအံ႔မေကာင္းေသာအက်ဳိးကုိခံစားရ၏။ဤ ဗုဒၶ ၏ အဆုံးအမေလးသည္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ အားလုံး၏ ရင္ထဲတြင္ ကိန္း၀ပ္ျပီးသားျဖစ္ေပ၏။အျမဲထာ၀ရမွန္ကန္ေနေသာဓမၼနိယာမျဖစ္ေပ၏။

    ထုိဓမၼနိယာမကုိ ေျပာင္းျပန္လုပ္သူ (အဓမၼ၀ါဒီ) မ်ား ေလာကတြင္ ေျမာက္ျမားစြာ ရွိေနေပ၏။ထုိပုဂၢဳိလ္မ်ားသည္မေကာင္းေသာအလုပ္ျဖင္႔ေကာင္းက်ဳိးကုိရေနတတ္၏ေရွးေရွးဘ၀ကျပဳခဲ႔ဘူးေသာကုသုိလ္အဟုန္ေၾကာင္

    ႔ေကာင္းက်ဳိးခံစားေနရသည္ကုိနားမလည္မေကာင္းမႈ႔၏အက်ဳိးေပးခ်ိန္အခ်ိန္မတန္ေသးခင္အခ်ိန္အတြင္းေထာင္လြားေမာက္မာေနသူမ်ား

    အမ်ားအျပားရွိတတ္ေပသည္။

    ကုသုိလ္ျပဳသည္ျဖစ္ေစ၊အကုသုိလ္ျပဳသည္ျဖစ္ေစေကာင္းက်ဳိးဆုိးက်ဳိးေပးမည္႔ေဇာေစတနာ () ခ်က္ရွိ၏။ ထုိ () ခ်က္တြင္ပထမေဇာေစတနာသည္ယခုဘ၀အက်ဳိးေပး၏။ဒိဌဓမၼေ၀ဒနီယကံ ဟု ေခၚ၏။ သတၱမေဇာေစတနာသည္ ဒုတိယဘ၀(ေနာက္ဘ၀)အက်ဳိးေပး၏။ဥပပဇၨေ၀ဒနိယကံ ဟုေခၚ၏။ အလယ္ေဇာ ငါးခ်က္ေစတနာသည္ တတိယဘ၀မွ စ၍နိဗၺာန္မေရာက္မခ်င္း လုိက္၍ အက်ဳိးေပး၏။ အပရာပရိယ ေ၀ဒနိယကံဟု ေခၚ၏။ေဇာေစတနာ () မ်ဳိးတြင္ ပထမေဇာေစတနာ ႏွင္႔ သတၱမေဇာေစတနာသည္ အက်ဳိးေပးခြင္႔မရဘဲ ပ်က္သြားေသာ အခါမ်ားရွိတတ္၏။ ထုိသုိ႔ အက်ဳိးမေပးဘဲ ပ်က္သြားသည္႔ ကံကုိအေဟာသိကံဟုေခၚသည္။

    အလည္ေဇာငါးခ်က္ေစတနာကားအက်ဳိးမေပးဘဲပ်က္သြားသည္ဟူ၍မရွိေခ်။ဤ ေဇာေစတနာ () ခ်က္ အလွည္႔က် အက်ဳိးေပးပုံကုိဗုဒၶဘာသာ၀င္တုိင္းသိသင္႔ေပ၏။ဤသို႔ သိသျဖင္႔ မွားယြင္းေဖာက္ျပန္ေသာ အယူမွား မိစၦာဒိဌိ အျဖစ္သုိ႔
    မေရာက္ျခင္း အက်ဳိးရွိ၏။ ျဖစ္ပါတယ္။

    အားလုံးသတၱ၀ါ ခ်မ္းသာကုိယ္စိတ္ျမဲပါေစ။

    ဖ်ာပုံ နဒ

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

ေၿပာခ်င္တာေလးေတြ ေၿပာခဲ႔ပါ။