။အဲဒါေၾကာင့္ ေကာင္းတဲ့ အက်ိဳး လုိခ်င္ရင္ ေကာင္းတဲ့ အလုပ္လုပ္ရ မယ္ဆုိတာ အေျခခံအက်ဆုံး ကမၼနိယာမတရား အျဖစ္ ဘုရားရွင္ ေဟာၾကားခဲ့တာ အမွန္ပါပဲ၊ ဒါ ေပမယ့္…
“ကံဟုမူလ၊ သမၺဳဒၶတို႔၊
ေဟာျပသည္မွာ၊ အရင္းသာရွင့္၊
ဥစၥာေဘာဂ၊ ဇီဝိတႏွင့္၊
သုခပြားရန္၊ ဤလူ႔ဌာန္ႏိႈက္၊
ဉာဏ္ ဝီရိယ၊ ပေယာဂတည့္၊
ကာလ ေဒသ၊ ပုဂၢလကို၊ ႏိႈင္းဆအပ္တုံ”
ဆုိတာကုိလည္း အၿမဲမျပတ္ သတိခ်ပ္ၾကဖုိ႔ၾက ေတာ့ ေမ့ ေမ့ ေနတတ္ၾကတယ္ မဟုတ္လား…?
အခုဆုိရင္ ဦးဇင္းတုိ႕ သာသနာဟာ တေျဖးေျဖးေမးမိန္႕လာပါတယ္ ။ဒါကုိ အရင္စစ္ေတာ့ တုိင္းျပည္သူျပည္သားေတြ တစတစနဲ႔ ဆင္းရဲ မဲြေတလာတာကုိ ကံမေကာင္းလုိ႔ပဲ ဆုိၿပီးေနရင္း“ကံကိုယုံ၍၊ မီးပုံအတြင္း၊ မဆင္းထိုက္စြာ၊ က်ားရဲရာလည္း၊ ၾကမၼာအေၾကာင္း၊ မရုိးေကာင္းရွင့္၊ သူေဟာင္းေရွးက၊ ဆိုကုန္ၾက၏။လုံ႔လမထူ၊ ဥာဏ္မကူပဲ၊
အယူတေခ်ာင္း၊ ကံတေၾကာင္းမွ်၊
မေကာင္းလည္းကံ၊ ေကာင္းလဲကံဟု၊
ကံကိုခ်ည္းသာ၊ မကိုးရာဘူး၊”
ဆုိတာကုိ သတိထားမိၾကၿပီး
“ပညာဥာဏ္ျဖင့္၊ သင့္ မသင့္ကို၊
အခြင့္ရႈ၍၊ အျပဳလုံ႔လ၊ ယွိအပ္စြတည္း”
ဆုိတဲ့အတုိင္း တုိင္းသူျပည္သားေတြ ႀကီးပြားတုိး တက္ၾကဖုိ႔ အတြက္ ပထမဆုံး ဘာ့ေၾကာင့္ ဆင္းရဲ ေနၾကတာလဲ ဆုိတာကုိ အရင္ ဉာဏ္နဲ႔ ဆင္ျခင္ ၾကည့္၊ ၿပီးေတာ့ ႀကိဳးစားမႈရယ္ လုပ္ပုံကုိင္နည္း အေျခအေန အခ်ိန္အခါရယ္ ေနရာေဒသနဲ႔ ကံ လုိ႔ေျပာေနတဲ့ ဒီအလုပ္ေတြကုိ လုပ္ေနတဲ့ ဗုဒၶဘာသာ ရဟန္းေတြ ကစီစစ္ၾကရမွာေပါ့။
“ကမၼံ သေတၱ ဝိဘဇၨတိ- သတၱဝါေတြကို ကံက ေဖန္ပိုင္းျခားေပးတယ္” ဆုိတဲ့စကားအတုိင္း ကုိယ့္ဘဝကုိ ေဝဖန္ပုိင္းျခားေပးမယ့္ကံကုိလည္း “အတၱာဟိ အတၱေနာ နာေထာ – မိမိသာလွ်င္ မိမိရဲ႕ ဦးေဆာင္ျဖစ္တယ္” ဆုိတာနဲ႔ ယွဥ္ၿပီး ကုိယ့္ ကံကုိ ကုိယ္သာ ဖန္ရမယ္လုိ႔ နားလည္ၿပီးေတာ့ ျပဳျပင္ၾကမွ ေကာင္းလာၾကမွာေပါ့၊မဟုတ္ဘူးလား။
အခက္အခဲ အၾကပ္အတည္းေတြဟာ တစ္ခ်ိန္မဟုတ္ တစ္ခ်ိန္ ၾကံဳေတြ႕ေနၾကရမယ္။ ႏိုင္ငံတစ္ခုအတိုင္းအတာ၊ အဖဲြ႕အ စည္းအတိုင္းအတာ၊ မိသားစုအတိုင္းအတာ စ သည္အေလ်ာက္ အၾကပ္အတည္းေတြက မိမိတို႔ အသက္ရွင္စဥ္ကာလမွာ ေတြ႕ေနရမွာပဲ။ အဲဒီလို အခက္အခဲေတြ ေတြ႕ၾကံဳရတဲ့အခါတုိင္း ေဖာက္ ထြက္ေက်ာ္လႊား လြန္ေျမာက္သြားတဲ့ ႏုိင္ငံေတြ ရွိသလို `ကံေပါ့ကြာ´ဆိုၿပီး ေရစုန္ေမွ်ာကာ `ကံ´ကို `ဝ´ကြက္ လက္ပိုက္ၾကည့္ေနတဲ့ ႏုိင္ငံ ေတြလဲ ရွိေနပါတယ္။ အဲဒီလို ႏုိင္ငံေတြဟာ အရႈံးသံသရာထဲမွာ ရႈံးၿပီးရင္းရႈံး၊ နစ္ၿပီးရင္းနစ္ ဒုကၡပင္လယ္ေဝေနၾကရေတာ့တာပဲ။ စာေရးသူ ႏုိင္ငံကုိပဲ ၾကည့္ ဦးဇင္းသူငယ္ငယ္ကတည္းကေန တေျဖးေျဖးနစ္ လာခဲ့တာ အခု ဆယ္မရေတာ့တဲ့ အေျခဆုိက္ခဲ့ရ တယ္။
လက္ရွိ(ကံလုိ႔ေျပာေနတဲ့) ကိုယ့္လုပ္ရပ္ ေတြ အသံုးမက်လို႔ အမွားအယြင္းေတြျဖစ္၊ ဆိုး က်ိဳးေတြ ခံစားေနရတာကို မျမင္ရတဲ့ကံကို သြား ၿပီးလႊဲခ်ေနၾကတယ္။ အမွားအယြင္းတစ္ခု၊ ဆံုးရႈံး မႈတစ္ခုနဲ႔ ၾကံဳေတြ႕လာရၿပီိဆိုရင္ အမွန္တကယ္ စဥ္းစားသင့္တာက ဘာေတြ မွားေန လဲ၊ ဘာေတြ လိုအပ္ေနခဲ့သလဲ´ဆိုတာပါပဲ။ အဲဒီ လို ကိုယ့္လက္ရွိလုပ္ရပ္ရဲ႕ အမွားအယြင္း၊ လိုအပ္ ခ်က္ေတြကိုျမင္မွ ေရွ႕ဆက္ ႀကီးမားတဲ့ ေကာင္း က်ိဳးျဖစ္မယ့္ အေၾကာင္းကံတရားေတြ လုပ္ႏုိင္မွာ ေပါ့။
ဦးဇင္း ကုိရင္ဘ၀က ဇာတ္ေတာ္မွာ သင္ခဲ့ဘူးတဲ့ အေျမာ္အျမင္ၾကီးသူႏွင့္အေျမာင္အျမင္မဲ့ လွည္းကုန္သည္ဇာတ္ေၾကာင္းကုိ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ ျပပါအံ့။လွည္းကုန္သည္ ႏွစ္ဦးဟာ ကႏၱာရခရီးကို ျဖတ္ေက်ာ္သြားၾကတဲ့အခါ တစ္ဦးက ေနာက္လိုက္ လွည္းငါးရာနဲ႔ ကႏၱာရခရီး ကို အရင္ သြားႏွင့္တယ္။ ကႏၱာရထဲေရာက္ေတာ့ ဘီလူးေတြက ေရွ႕မွာမိုးေတြ ရြာေနတဲ့အေၾကာင္း၊ ေရေတြကို အပင္ပန္းခံ သယ္စရာမလိုေၾကာင္း… ေျပာပါတယ္။ သူတို႔ကိုယ္ေတြမွာလဲ ေရေတြရဲႊ ေနတဲ့ဟန္၊ ၾကာဖူးၾကာစြယ္ေတြ စားေနဟန္ သ ရုပ္ေဆာင္ၿပီး ေျပာတာဆိုေတာ့ အဆိုပါ ကုန္သည္ေခါင္းေဆာင္က ဘီလူးေတြရဲ႕ စကားကို နားေယာင္မိသြားတယ္။ ယံုၾကည္သြားခဲ့တယ္။ ဒါနဲ႔ သူ႕ေနာက္လိုက္ ခရီးသည္လွည္းသမားေတြ ကို ရွိသမွ်ေရေတြ အကုန္သြန္ခ်ထားခဲ့ဖို႔ ေျပာ လိုက္တယ္။ ဒီလိုနဲ႔ သြားရင္းသြားရင္း ကႏၲာရက ေျခာက္ေသြ႕၊ ေရကလဲ မေတြ႕နဲ႔ လွည္းသမားေတြ အားလံုး ပင္ပန္းကုန္ေတာ့တာပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ဘီလူး ေတြက အလြယ္တကူပဲ လွည္းကုန္သည္ေတြကို စားပစ္လိုက္ၾကတယ္ အဲဒီအဖဲြ႔ရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္က ေတာ့ ေဒဝဒတ္ေလာင္းပါပဲ။ ဒုတိယအဖြဲ႕လာ ေတာ့လဲ ဘီလူးေတြက ေရွးနည္းတူ ျဖားေယာင္း ၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီကုန္သည္က အေျမာ္ အျမင္ၾကီးတယ္။ ဉာဏ္ရွိတယ္။ ႏႈိင္းႏိႈင္းခ်ိန္ခ်ိန္ လုပ္ေဆာင္တတ္တယ္။ ေရွ႕မွာ မိုးရြာေနတယ္ဆို ရင္ မိုးရိပ္ေတာ့ ေတြ႕ရမွာပဲ။ မိုးနံ႔ေတာ့ ရမွာပဲ။ ဒီလူေတြၾကည့္ရတာ အရိပ္လဲ မထြက္ဘူး။ မ်က္ ေတာင္လဲ မခတ္ဘူး။ လူမျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ ဘီလူးေတြ ပဲ ျဖစ္ရမယ္လို႔ ယံုၾကည္လိုက္ပါတယ္။ ဒါနဲ႔ သူ႕ ေနာက္လိုက္ လွည္းသမားေတြကို ေရေတြ သြန္မ ပစ္ၾကဖို႔၊ ဘီလူးေတြရဲ႕စကားကို နားမေယာင္ၾကဖို႔ ေျပာခဲ့ပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ဒုတိယကုန္သည္ဟာ ပထမလွည္းကုန္သည္ရဲ႕ ကုန္ပစၥည္းေတြေရာ၊ ေစ်းႏႈန္းအျမတ္အစြန္းေတြပါရၿပီး အိမ္ျပန္ခရီးလွခဲ့ ၾကတယ္၊အဲဒီေခါင္းေဆာင္ကေတာ့ဘုရားေလာင္းပဲ။
အဲဒီအထဲက ပထမအဖဲြ႔ရဲ႕ ကံဆုိးမႈေတြ ဟာ ဉာဏ္ပညာနဲ႔ ႏိႈင္းႏိႈင္းခ်ိန္ခ်ိန္ မလုပ္ေဆာင္ ပဲ မွားယြင္းတဲ့ ဆံုးျဖတ္ လုပ္ေဆာင္မႈေၾကာင့္ ျဖစ္ၿပီး၊ ဒုတိယအဖဲြ႔ကေတာ့ မိမိရဲ႕ စဥ္းစားဆင္ျခင္ဉာဏ္၊ ဆည္းပူးထားတဲ့ ဗဟုသုတေတြနဲ႔ မွန္ကန္စြာ လုပ္ ေဆာင္ခဲ့ၾကလုိ႔ဆုိတာကုိ နမူနာယူၾကၿပီးသကာလ ဘီလူးေတြရဲ႕ လွည့္စားမႈကုိ အဖက္ဖက္က ဆင္ ျခင္ေတြးေတာႏုိင္ၾကသည့္ ကုန္သည္မ်ားပမာလုပ္ သင့္လုပ္ထုိက္သည့္ လုပ္ငန္းကိစၥအဝဝကုိ သတိတရား လက္ကုိင္ထား၍ ႀကိဳးစားေဆာင္ရြက္ ကာ မိမိတုိ႔ ေမွ်ာ္မွန္းသည့္ ပန္းတုိင္ကုိ လွမ္းကုိင္ ႏုိင္ေသာ ရဟန္းဘ၀ဆုိတာ သံသရာက လြတ္ေျမာက္ရာ ဗုဒၶစာေပးေတြရွိတဲ့ စာသင္တုိက္။ဘုန္းေတာ္ၾကီးေတြပါပဲ။ ဦးဇင္း အတြက္ ရဟန္းဘ၀ကေတြၾကဳံရတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြကေတာ့ အေျမာ္အျမင္ရွိတဲ့ လွည္းကုန္သည္ႏွင့္အေျမာင္အျမင့္မဲ့ လွည္းကုန္သည္လုိ႔ပါ႔ပဲ တစ္ခ်ဳိ႕ေသာရဟန္းေတြဟာ အက်င့္ျပက္ခ်စာေနတာပါပဲ.။အဲဒါေတြရွင္ဖုိ႕ဆုိရင္ေတာ့ သာသနာေတာ္ သန္႕ရွင္ေရးကုိလုပ္ျပီး စာသင္ခန္းေပ်ာ္ရဟန္းေတာ္ေတြ ေျမာက္မ်ားစြာ ေမႊးထုတ္ေပးႏုိင္တဲ့ စာသင္တုိက္ၾကီးေတြ အေျမာက္အမ်ားေပၚေပါက္ပါေစလုိ႕ ဆႏၵျပဳပါတယ္။
သာသနာေတာ္ျမတ္ၾကီးအစဥ္တုိးတက္ပါေစ၊
ဖ်ာပုံ နဒီ
0 comments:
Post a Comment