'''''''ကြၽန္ေတာ္ျမင္ေသာပညာေရးႏွင့္ ေကာ္လိပ္ ေက်ာင္းသား ဘ၀ အမွတ္တရ""
ကမၻာေပၚက လူေတြဟာ ဘ၀အတြက္ အေကာင္းဆုံးကေတာ့ ပညာေရးလုိ႔ လက္ခံေနၾကသလို မိမိလည္း သူတုိ႔ေတြထဲက တစ္ေယာက္ ျဖစ္ပါသည္။ ဘယ္လူမ်ဳိးစုမဆုိ ပညာေရးဟာ သိပ္အေရးႀကီးတယ္ဆုိတာကုိ ေလ့လာမိပါသည္။ ပညာဆုိတဲ့အရာမွာလည္း အတတ္ ပညာ၊ အသိပညာဆုိၿပီး ႏွစ္မ်ဳိးႏွစ္စား ထပ္ခြဲလုိ႔ရပါသည္။ အတတ္ပညာမွာဆုိရင္ ပညာရပ္ (၁၈)ရပ္လုိ႕ေတြ႕ရွိရပါသည္။ ဒါေပမဲ့ မ်က္ေမွာက္ေခတ္အရေတာ့ အတန္းပညာေရးကုိ အတက္ပညာလုိ႔ ဆုိလုိက္ခ်င္မိပါသည္။ အသိပညာပုိင္းဆုိင္ရာ လူက်င့္၀တ္ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရး အစရွိေသာ လူထုနဲ႔သက္ဆုိင္သမွ်ေသာ က်င့္ထုံးက်င့္၀တ္ေတြဟာ အသိပညာပုိင္းဟု သုံးသပ္မိပါ့သည္။
ေလာကီပညာေရး သင္ၾကားရတဲ့မိမိအတြက္ကေတာ့ ေက်ာင္းစတက္ၿပီဆုိတဲ့ေန႔ကစၿပီး အေနွာက္အယွက္ေတြက မ်ားပါသည္။ တစ္ခါတေလ့ လူထြက္ဖုိ႔အထိ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ သတ္ေသဖုိ႔အထိ ၾကဳိးစားခဲ့ဖူးပါသည္။ ေက်ာင္းသားျဖစ္တဲ့မိမိဘ၀ရဲ႕ မျပည့္စုံမႈေတြ၊ အခက္အခဲမ်ဳိးစုံအျပင္ တစ္ခ်ဳိ႕ေသာလူေတြရဲ႕ ကဲ႕ရဲ႕ျပစ္တင္မႈေတြက မိမိစိတ္ကုိ ဒဏ္ရာအနာတရ ျဖစ္ေစခဲ့ပါသည္။ ေနာ္ေ၀ ေက်ာင္းသားဘ၀ရဲ႕ဖိအားကလည္း ဘ၀ကုိ လက္ေျမာက္အရႈံးေပးဖုိ႔အထိ ျဖစ္ခဲ့တာေပါ့။ သုိ႔ေသာ္ မိမိအား ေက်ာင္းတက္ၾကဖုိ႔ အားေပး ေနတဲ့လူအနည္းငယ္ေၾကာင့္ ေနာက္ဆုံးေတာ့လည္း သတိ္ျပန္ကပ္။ စာျပန္ဖတ္ၿပီး ဘ၀အဆုိးကုိ ဓမၼတန္ခုိးနဲ႔ ေက်ာ္လႊားခဲ့ရပါသည္။ ယေန႔အခ်ိန္မွာေတာ့ မိမိဘ၀က ေပးတဲ့အသိ၊ စာေပကေပးတဲ့ အသိ၊ ဓမၼက ေပးတဲ့ အသိေတြက ဘ၀ေလာကဓံကုိ ခံႏုိင္ရည္ ရွိေအာင္ အေထာက္အကူျုဖစ္ေစခဲ့တာ ကုိယ္ေတြ႕ပဲ ျဖစ္ပါသည္။
ေနာ္ေ၀ႏုိင္ငံရဲ႕ပညာေရးဆုိတာက ေက်ာင္းသား၊ေက်ာင္းသူေတြကုိ အေၾကာင္းအရာေတြကုိ သင္ၾကားတာထက္ အေတြးအေခၚေတြကုိ သင္ၾကားေပးတဲ့ စနစ္ပါျဖစ္ပါသည္။
ဒါေၾကာင့္ ၂၁ ရာစုမွာ (4-C) ကုိ 21st Century Skill လုိ႔ တင္စားထားပါသည္။
C - Critical Thinking က်ိဳးေၾကာင္းဆက္စပ္ေတြးေခၚမႈ
C - Creative အသစ္သစ္ေတြကုိ တီထြင္ဖန္တီးႏုိင္မႈ
C - Collaboration အမ်ားနဲ႔ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္တက္မႈ
C - Communication ဆက္သြယ္ခ်ိတ္ဆက္ေဆာင္ရြက္တက္မႈ
စာသင္တယ္ဆုိတာဟာ အေတြးအေခၚတုိးတက္လာေစျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။ ဒါေၾကာင့္ ယေန႔ ႏုိင္ငံျခားပညာေရးမွာ ကုိယ္တုိင္ ေတြး ေခၚေျဖၾကားရတဲ့ ပညာေရးကုိ အမ်ားဆုံးသင္ေပးေနတာျဖစ္ပါသည္။
ဒါကေတာ့ ပညာေရးပုိင္းေပါ့။ ေနာ္ေ၀ႏုိင္ငံလုိ႔ ပညာေရးကုိ အေျခခံထားတဲ့ လူမႈေရး၊စီးပြာေရး၊က်န္းမာေရး၊ႏုိင္ငံေရး၊ ဥပေဒေတြဆုိၿပီး ေရးေလးေရးေတြဟာ ပညာေရးရဲ႕ေျခေထာက္ေပၚမွာ မွီခုိေနရတာျဖစ္ပါသည္။ ဥပမာ မိသားစုတစ္ခုမွာ ပညာေရးဆုိတဲ့ အသိပညာ၊ အတတ္ပညာေတြ အားနည္းေနတယ္ဆုိရင္ စီးပြားေရး၊ က်န္းမာေရး၊ ႏုိင္ငံေရး၊ လူမႈ႕ဆက္ဆံေရးေတြမွာ မသိနားမလည္မႈ ၊သေဘာ ေပါက္မႈေတြဟာ ျမင့္တက္လာလိမ့္မယ္။ ဒါဆုိရင္ မိမိတုိ႔ပတ္၀န္းက်င္မွာ အေတြးသိမ္တဲ့လူကုိ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံရခက္သလုိ ေရတိမ္မွာ ေလွေလွာ္ခက္သည့္ပမာ ဒီပညာေရးဘက္အားနည္းေသာမိသားစုကုိ ရွင္းျပရ၊ ေျပာျပရ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံရတာေတြဟာ ခက္ခဲလာ မယ္။
ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ မိမိတုိ႔လုပ္ငန္းေတြ လုပ္တဲ့အခါၾက ခလုတ္တစ္ခုလုိ ျဖစ္လာမယ္။ တစ္ခ်ဳိ႕ေသာ မိသားစုမ်ားဟာလည္း ၀မ္း တစ္ထြာ ျပည့္ဖုိ႔ေလာက္နဲ႕ ေငြတစ္မ်က္ႏွာထဲကုိပဲ ၾကည့္တတ္လာလိမ့္မယ္။ မိမိတြက္ ဘာမွ ျပန္မရရင္ လုပ္ခ်င္စိတ္ မရွိဘူး။
ေနာက္တစ္ခုက ေခတ္ပညာတတ္ၿပီး လြဲေခ်ာ္ေနတဲ့လူေတြၾကေတာ့ အသိပညာပုိင္းမွာ အားနည္းေနသည့္အတြက္ ပညာမာန္ေတြ တတ္ ၿပီး မိမိအတြက္ပညာကုိ အဖုိးတန္ေအာင္ အသုံးခ်ျခင္းထက္ တစ္ကုိယ္ေကာင္းဆန္ တစ္ဖို႔ထဲ ၾကည့္တတ္ေသာ လမ္းမွားဘက္ကုိ ေရာက္သြားသည္ကုိ ေတြ႕ျမင္ရပါသည္။ ဒီလူေတြကေတာ့ အတတ္ပညာ အားေကာင္းေနေပမဲ့ အသိပညာ အားနည္းေနသည့္အတြက္ လမ္းမွားဘက္ ေငြေနာက္ပါပါ သြားတတ္ၾကတာမ်ားသည္။ မာန၊အတၱဆန္တာေတြ ျဖစ္လာတ္ၾကတယ္။
စီးပြာေရး က်ဆင္းျခင္းဟာလည္း စီမံခန္႕ခြဲမႈပညာ ထုိးထြင္းျခင္းပညာေတြ အားနည္းေနသည့္အတြက္ က်ဆင္းေနရသည္ကုိ ေသခ်ာ ဆန္းစစ္ရင္ ေတြ႕ရပါလိမ့္မည္။ က်န္းမာေရးမွာလည္း က်န္းမာေရးအသိပညာ၊အတတ္ပညာေတြ အားနည္းေနသည့္အတြက္ မေသ သင့္ခ်ိန္မွာ ေသသြားျခင္း၊ အသက္ကုိ ဥာဏ္ေစာင့္ဆုိတဲ့ ဆုိရုိးစကား ေထာက္ရင္ ဥာဏ္ဆုိတာ ပညာကုိ ဆုိလုိတာပါပဲ။ ေရာဂါတစ္ခုကုိ ဘယ္လုိကာကြယ္ရမယ္ဆုိတာ က်န္းမာေရးႏွင့္ပတ္သက္ေသာ အသိပညာေပးစာအုပ္ စာေပေတြ ရွိပါသည္။ လူမႈ႕ဆက္ဆံေရးမွာ ေတာ့ ပုိေျပာစရာ မလုိေလာက္ေအာင္ အသိပညာ အတက္ပညာဟာ အရမ္းကုိ အေရးႀကီးတာကုိ ေတြ႕ႏုိင္ပါသည္။
ဒါေၾကာင့္ လူမ်ဳိးတစ္မ်ဳိး၊ ႏုိင္ငံတစ္ခု၊ မိသားစုတစ္ခု တုိးတက္ျခင္း၊က်ဆင္းျခင္း၊ ဖြံ႕ၿဖဳိးျခင္း၊ မဖြံ႕ၿဖဳိးျခင္းဟာ အဓိက ပညာေရးေပတံနဲ႔
တုိင္းတာၾကာသာ မ်ားပါသည္။ ပညာေရး မေကာင္းဘူးဆုိၿပီးေျပာေနရင္း အိမ္မွာ ေက်ာင္းတက္ေနတဲ့ ကုိယ့္ညီ/ကုိယ့္ညီမေတြကုိ ဥပကၡာျပဳသလုိျဖစ္ေနသလား... မေကာင္းဘူးဆုိရင္ အျပစ္ေျပာရုံနဲ႔ မၿပီးႏုိင္ဘူး...ျပဳျပင္ေပးရမယ္၊ ၀ုိင္း၀န္းကူညီရမယ္။ သုိ႔မဟုတ္ရင္ ၾကားထဲက ကုိယ့္ကေလးေတြပဲ ပညာေရးထိလာမယ္။ ဒီစိတ္တစ္ခုနဲ႔ ပညာေရးကုိ တုိးတက္ေစမိပါတယ္။ ၀ုိင္းကူညီသင့္တယ္။ လူငယ္ ေတြရဲ႕ေနာင္အနာဂတ္ဆုိတာ လူႀကီးေတြရဲ႕ပုံသြင္းတဲ့အေပၚ မူတည္သလုိ လူႀကီးေတြရဲ႕ေနာင္အနာဂတ္ဆုိတာ လူငယ္ေတြရဲ႕ ဖန္တီး ပုံေဖာ္တဲ့အေပၚ ျပန္မူတည္ေနမွာပါ။
တစ္ေန႔ မိမိတို႔အလုပ္ မလုပ္ႏုိင္တဲ့၊ တစ္ေန႔ ဒီလူငယ္ေလးေတြက. အနာဂတ္ကုိ ဦးေဆာင္ေပးေနမွာပါ။ အနာဂတ္လူငယ္ေတြဟာ ထူးခၽြန္ေအာင္ျမင္တုိးတက္ေနရင္...မိမိတုိ႔ရဲ႕ အနာဂတ္ဟာ လုံၿခဳံေစမွာပါ။ ေနာ္ေ၀ႏုိင္ငံ aglo videregående skole အမွတ္တရမ်ားက မိမိဘ၀အတြက္ အေကာင္းဆုံးေလာကႀကီးကုိ ေရွ႕ဆက္ဖုိ႕ စိတ္ခြန္အားမ်ား ျဖစ္ေစခဲ့တာေတာ့ အမွန္ပါပဲ။ အားလုံးကုိယ္စိတ္ႏွစ္ပါး က်န္းမာ ခ်မ္းသာၾကပါေစ။
ေရႊ၀ါေရာင္ အရွင္ထာ၀ရ (ေနာ္ေ၀)
ကမၻာေပၚက လူေတြဟာ ဘ၀အတြက္ အေကာင္းဆုံးကေတာ့ ပညာေရးလုိ႔ လက္ခံေနၾကသလို မိမိလည္း သူတုိ႔ေတြထဲက တစ္ေယာက္ ျဖစ္ပါသည္။ ဘယ္လူမ်ဳိးစုမဆုိ ပညာေရးဟာ သိပ္အေရးႀကီးတယ္ဆုိတာကုိ ေလ့လာမိပါသည္။ ပညာဆုိတဲ့အရာမွာလည္း အတတ္ ပညာ၊ အသိပညာဆုိၿပီး ႏွစ္မ်ဳိးႏွစ္စား ထပ္ခြဲလုိ႔ရပါသည္။ အတတ္ပညာမွာဆုိရင္ ပညာရပ္ (၁၈)ရပ္လုိ႕ေတြ႕ရွိရပါသည္။ ဒါေပမဲ့ မ်က္ေမွာက္ေခတ္အရေတာ့ အတန္းပညာေရးကုိ အတက္ပညာလုိ႔ ဆုိလုိက္ခ်င္မိပါသည္။ အသိပညာပုိင္းဆုိင္ရာ လူက်င့္၀တ္ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရး အစရွိေသာ လူထုနဲ႔သက္ဆုိင္သမွ်ေသာ က်င့္ထုံးက်င့္၀တ္ေတြဟာ အသိပညာပုိင္းဟု သုံးသပ္မိပါ့သည္။
ေလာကီပညာေရး သင္ၾကားရတဲ့မိမိအတြက္ကေတာ့ ေက်ာင္းစတက္ၿပီဆုိတဲ့ေန႔ကစၿပီး အေနွာက္အယွက္ေတြက မ်ားပါသည္။ တစ္ခါတေလ့ လူထြက္ဖုိ႔အထိ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ သတ္ေသဖုိ႔အထိ ၾကဳိးစားခဲ့ဖူးပါသည္။ ေက်ာင္းသားျဖစ္တဲ့မိမိဘ၀ရဲ႕ မျပည့္စုံမႈေတြ၊ အခက္အခဲမ်ဳိးစုံအျပင္ တစ္ခ်ဳိ႕ေသာလူေတြရဲ႕ ကဲ႕ရဲ႕ျပစ္တင္မႈေတြက မိမိစိတ္ကုိ ဒဏ္ရာအနာတရ ျဖစ္ေစခဲ့ပါသည္။ ေနာ္ေ၀ ေက်ာင္းသားဘ၀ရဲ႕ဖိအားကလည္း ဘ၀ကုိ လက္ေျမာက္အရႈံးေပးဖုိ႔အထိ ျဖစ္ခဲ့တာေပါ့။ သုိ႔ေသာ္ မိမိအား ေက်ာင္းတက္ၾကဖုိ႔ အားေပး ေနတဲ့လူအနည္းငယ္ေၾကာင့္ ေနာက္ဆုံးေတာ့လည္း သတိ္ျပန္ကပ္။ စာျပန္ဖတ္ၿပီး ဘ၀အဆုိးကုိ ဓမၼတန္ခုိးနဲ႔ ေက်ာ္လႊားခဲ့ရပါသည္။ ယေန႔အခ်ိန္မွာေတာ့ မိမိဘ၀က ေပးတဲ့အသိ၊ စာေပကေပးတဲ့ အသိ၊ ဓမၼက ေပးတဲ့ အသိေတြက ဘ၀ေလာကဓံကုိ ခံႏုိင္ရည္ ရွိေအာင္ အေထာက္အကူျုဖစ္ေစခဲ့တာ ကုိယ္ေတြ႕ပဲ ျဖစ္ပါသည္။
ေနာ္ေ၀ႏုိင္ငံရဲ႕ပညာေရးဆုိတာက ေက်ာင္းသား၊ေက်ာင္းသူေတြကုိ အေၾကာင္းအရာေတြကုိ သင္ၾကားတာထက္ အေတြးအေခၚေတြကုိ သင္ၾကားေပးတဲ့ စနစ္ပါျဖစ္ပါသည္။
ဒါေၾကာင့္ ၂၁ ရာစုမွာ (4-C) ကုိ 21st Century Skill လုိ႔ တင္စားထားပါသည္။
C - Critical Thinking က်ိဳးေၾကာင္းဆက္စပ္ေတြးေခၚမႈ
C - Creative အသစ္သစ္ေတြကုိ တီထြင္ဖန္တီးႏုိင္မႈ
C - Collaboration အမ်ားနဲ႔ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္တက္မႈ
C - Communication ဆက္သြယ္ခ်ိတ္ဆက္ေဆာင္ရြက္တက္မႈ
စာသင္တယ္ဆုိတာဟာ အေတြးအေခၚတုိးတက္လာေစျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။ ဒါေၾကာင့္ ယေန႔ ႏုိင္ငံျခားပညာေရးမွာ ကုိယ္တုိင္ ေတြး ေခၚေျဖၾကားရတဲ့ ပညာေရးကုိ အမ်ားဆုံးသင္ေပးေနတာျဖစ္ပါသည္။
ဒါကေတာ့ ပညာေရးပုိင္းေပါ့။ ေနာ္ေ၀ႏုိင္ငံလုိ႔ ပညာေရးကုိ အေျခခံထားတဲ့ လူမႈေရး၊စီးပြာေရး၊က်န္းမာေရး၊ႏုိင္ငံေရး၊ ဥပေဒေတြဆုိၿပီး ေရးေလးေရးေတြဟာ ပညာေရးရဲ႕ေျခေထာက္ေပၚမွာ မွီခုိေနရတာျဖစ္ပါသည္။ ဥပမာ မိသားစုတစ္ခုမွာ ပညာေရးဆုိတဲ့ အသိပညာ၊ အတတ္ပညာေတြ အားနည္းေနတယ္ဆုိရင္ စီးပြားေရး၊ က်န္းမာေရး၊ ႏုိင္ငံေရး၊ လူမႈ႕ဆက္ဆံေရးေတြမွာ မသိနားမလည္မႈ ၊သေဘာ ေပါက္မႈေတြဟာ ျမင့္တက္လာလိမ့္မယ္။ ဒါဆုိရင္ မိမိတုိ႔ပတ္၀န္းက်င္မွာ အေတြးသိမ္တဲ့လူကုိ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံရခက္သလုိ ေရတိမ္မွာ ေလွေလွာ္ခက္သည့္ပမာ ဒီပညာေရးဘက္အားနည္းေသာမိသားစုကုိ ရွင္းျပရ၊ ေျပာျပရ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံရတာေတြဟာ ခက္ခဲလာ မယ္။
ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ မိမိတုိ႔လုပ္ငန္းေတြ လုပ္တဲ့အခါၾက ခလုတ္တစ္ခုလုိ ျဖစ္လာမယ္။ တစ္ခ်ဳိ႕ေသာ မိသားစုမ်ားဟာလည္း ၀မ္း တစ္ထြာ ျပည့္ဖုိ႔ေလာက္နဲ႕ ေငြတစ္မ်က္ႏွာထဲကုိပဲ ၾကည့္တတ္လာလိမ့္မယ္။ မိမိတြက္ ဘာမွ ျပန္မရရင္ လုပ္ခ်င္စိတ္ မရွိဘူး။
ေနာက္တစ္ခုက ေခတ္ပညာတတ္ၿပီး လြဲေခ်ာ္ေနတဲ့လူေတြၾကေတာ့ အသိပညာပုိင္းမွာ အားနည္းေနသည့္အတြက္ ပညာမာန္ေတြ တတ္ ၿပီး မိမိအတြက္ပညာကုိ အဖုိးတန္ေအာင္ အသုံးခ်ျခင္းထက္ တစ္ကုိယ္ေကာင္းဆန္ တစ္ဖို႔ထဲ ၾကည့္တတ္ေသာ လမ္းမွားဘက္ကုိ ေရာက္သြားသည္ကုိ ေတြ႕ျမင္ရပါသည္။ ဒီလူေတြကေတာ့ အတတ္ပညာ အားေကာင္းေနေပမဲ့ အသိပညာ အားနည္းေနသည့္အတြက္ လမ္းမွားဘက္ ေငြေနာက္ပါပါ သြားတတ္ၾကတာမ်ားသည္။ မာန၊အတၱဆန္တာေတြ ျဖစ္လာတ္ၾကတယ္။
စီးပြာေရး က်ဆင္းျခင္းဟာလည္း စီမံခန္႕ခြဲမႈပညာ ထုိးထြင္းျခင္းပညာေတြ အားနည္းေနသည့္အတြက္ က်ဆင္းေနရသည္ကုိ ေသခ်ာ ဆန္းစစ္ရင္ ေတြ႕ရပါလိမ့္မည္။ က်န္းမာေရးမွာလည္း က်န္းမာေရးအသိပညာ၊အတတ္ပညာေတြ အားနည္းေနသည့္အတြက္ မေသ သင့္ခ်ိန္မွာ ေသသြားျခင္း၊ အသက္ကုိ ဥာဏ္ေစာင့္ဆုိတဲ့ ဆုိရုိးစကား ေထာက္ရင္ ဥာဏ္ဆုိတာ ပညာကုိ ဆုိလုိတာပါပဲ။ ေရာဂါတစ္ခုကုိ ဘယ္လုိကာကြယ္ရမယ္ဆုိတာ က်န္းမာေရးႏွင့္ပတ္သက္ေသာ အသိပညာေပးစာအုပ္ စာေပေတြ ရွိပါသည္။ လူမႈ႕ဆက္ဆံေရးမွာ ေတာ့ ပုိေျပာစရာ မလုိေလာက္ေအာင္ အသိပညာ အတက္ပညာဟာ အရမ္းကုိ အေရးႀကီးတာကုိ ေတြ႕ႏုိင္ပါသည္။
ဒါေၾကာင့္ လူမ်ဳိးတစ္မ်ဳိး၊ ႏုိင္ငံတစ္ခု၊ မိသားစုတစ္ခု တုိးတက္ျခင္း၊က်ဆင္းျခင္း၊ ဖြံ႕ၿဖဳိးျခင္း၊ မဖြံ႕ၿဖဳိးျခင္းဟာ အဓိက ပညာေရးေပတံနဲ႔
တုိင္းတာၾကာသာ မ်ားပါသည္။ ပညာေရး မေကာင္းဘူးဆုိၿပီးေျပာေနရင္း အိမ္မွာ ေက်ာင္းတက္ေနတဲ့ ကုိယ့္ညီ/ကုိယ့္ညီမေတြကုိ ဥပကၡာျပဳသလုိျဖစ္ေနသလား... မေကာင္းဘူးဆုိရင္ အျပစ္ေျပာရုံနဲ႔ မၿပီးႏုိင္ဘူး...ျပဳျပင္ေပးရမယ္၊ ၀ုိင္း၀န္းကူညီရမယ္။ သုိ႔မဟုတ္ရင္ ၾကားထဲက ကုိယ့္ကေလးေတြပဲ ပညာေရးထိလာမယ္။ ဒီစိတ္တစ္ခုနဲ႔ ပညာေရးကုိ တုိးတက္ေစမိပါတယ္။ ၀ုိင္းကူညီသင့္တယ္။ လူငယ္ ေတြရဲ႕ေနာင္အနာဂတ္ဆုိတာ လူႀကီးေတြရဲ႕ပုံသြင္းတဲ့အေပၚ မူတည္သလုိ လူႀကီးေတြရဲ႕ေနာင္အနာဂတ္ဆုိတာ လူငယ္ေတြရဲ႕ ဖန္တီး ပုံေဖာ္တဲ့အေပၚ ျပန္မူတည္ေနမွာပါ။
တစ္ေန႔ မိမိတို႔အလုပ္ မလုပ္ႏုိင္တဲ့၊ တစ္ေန႔ ဒီလူငယ္ေလးေတြက. အနာဂတ္ကုိ ဦးေဆာင္ေပးေနမွာပါ။ အနာဂတ္လူငယ္ေတြဟာ ထူးခၽြန္ေအာင္ျမင္တုိးတက္ေနရင္...မိမိတုိ႔ရဲ႕ အနာဂတ္ဟာ လုံၿခဳံေစမွာပါ။ ေနာ္ေ၀ႏုိင္ငံ aglo videregående skole အမွတ္တရမ်ားက မိမိဘ၀အတြက္ အေကာင္းဆုံးေလာကႀကီးကုိ ေရွ႕ဆက္ဖုိ႕ စိတ္ခြန္အားမ်ား ျဖစ္ေစခဲ့တာေတာ့ အမွန္ပါပဲ။ အားလုံးကုိယ္စိတ္ႏွစ္ပါး က်န္းမာ ခ်မ္းသာၾကပါေစ။
ေရႊ၀ါေရာင္ အရွင္ထာ၀ရ (ေနာ္ေ၀)
0 comments:
Post a Comment