Saturday, 29 December 2018

'''''''ပရဟိတပုဂၢဳိလ္ ႏွင့္ အတၱဟိတ ပုဂၢဳိလ္"""'

'''''''ပရဟိတပုဂၢဳိလ္ ႏွင့္ အတၱဟိတ ပုဂၢဳိလ္"""'
မိမိ ပထမဆုံး စဥ္စားမိတာကေတာ့ ဗုဒၶ၏ တရားေတာ္အတုိင္းပဲ သူတစ္ပါး အက်ဳိးျပဳလုပ္ငန္းမ်ားကုိ လုပ္ကုိင္ေပးေနၾကတဲ့ ေက်ာင္းဆရာ၊ေက်ာင္းဆရာမ်ား ျဖစ္တယ္ဆုိတာ အားလုံးအသိပဲ ျဖစ္ပါသည္။ မိမိတုိ႔ဗုဒၶဘာသာ၏ ပရဟိတလုပ္ငန္း ဆုိရာတြင္ ရဟန္းရွင္ လူပုဂၢဳိလ္ အားလုံးကုိ အက်ဳံး၀င္ေစေတာ့ မိမိတုိ႔ဗုဒၶ၏ ပရဟိတလုပ္ငန္းေတြကုိ အရင္ဆုံး ျမင္လုိက္တာပါပဲ။ ယေန႔ေခတ္လုိကာလမ်ဳိးမွာ ပရဟိတလုပ္ငန္းတြင္ ပါ၀င္လုပ္ကုိင္ေပးႏုိင္ဖုိ႔ရန္ ေတာ္ရုံတန္ရုံ စိတ္ဓာတ္ျဖင့္ မျဖစ္ႏုိင္ေပ။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ ပရဟိတ လုပ္ငန္းလုပ္ကုိင္သူသည္ ကာယကံစိတ္အားျဖင့္လည္း၄င္း အပင္ပန္းခံရသည္။ ၀စီကံစိတ္အားျဖင့္လည္း၄င္း အနားမေနရ။မေနာကံစိတ္အားျဖင့္လည္းေကာင္း စီစဥ္ေနသည္။ လူအားကုိလည္း ရင္ႏွွီးရသည္။အခ်ိန္အားကုိ စုိက္ထုတ္ရသည့္ အျပင္ တစ္ခါတစ္ရံ ေငြအားကုိပါ အကုန္က်ခံရေသးသည္။ ထုိအျပင္ ပတ္၀န္းက်င္မွ ေ၀ဖန္ကဲ့ရဲ႕ပင္ ခံရတတ္ေသးသည္ မဟုတ္ပါလား။
မိမိဇာတိကေက်ာင္းအုပ္ ဆရာမၾကီးႏွင့္ ေက်ာင္းဆရာမ်ား၊ေက်ာင္းဆရာမမ်ား၊ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားမ်ား၊ ေက်ာင္းသား မိဘမ်ား ရပ္မိရပ္ဖမ်ားကေတာ့ ထုိသုိ႔ေသာ္ အဆင့္မ်ားစြာကုိ ေက်ာ္ျဖတ္ႏုိင္မွာသာလွ်င္ ပရဟိတ လုပ္ကုိင္ႏုိင္ေသာ အဆင့္သုိ႔ ေရာက္ရွိမည္ျဖစ္ပါသည္။ မိမိတုိ႔ျမတ္စြာဘုရားသည္ ပါရမီ ျဖည့္စဥ္ဘ၀မ်ားစြာတြင္လည္း ပရဟိတ လုပ္ငန္းမ်ားစြာကုိ လုပ္ကုိင္ခဲ့သည္။ ဘုရားျဖစ္ေတာ္မႈျပီး ေနာက္တြင္လည္း သတၱ၀ါမ်ား အက်ဳိးအတြက္ ပရဟိတ လုပ္ငန္းမ်ားကုိ ေဆာင္ရြက္ေပးခဲ့သည္။ ထုိမွ်မက သတၱ၀ါမ်ားစြာကုိ နိဗၺာန္အထိပင္ ပုိ႔ေဆာင္ေပးခဲ့ေပသည္။
အထူးသတိေပးခ်င္တာကေတာ့ အမ်ားအက်ဳိး ပရဟိတ လုပ္ကိုင္ရင္း မိမိအတၱအက်ဳိး အတြက္ ဦးစားေပး ျပဳလုပ္သြားၾကေသာ ပုဂၢဳိလ္မ်ားလည္း ရွိသည္ ။ အခုေခတ္ကာလမ်ဳိးမွာ၊ပရဟိတဟု အမည္ခံကာ မိမိအတြက္ အက်ဳိးစီးပြား ျဖစ္ထြန္းေရးကုိသာ လုပ္ေဆာင္သြားတတ္ေသာေၾကာင့္ ထုိသူကုိ ပရဟိတပုဂၢဳိလ္ဟု ေခၚ၍ မရႏုိင္ေပ။ အတၱဟိတ ပုဂၢဳိလ္သာလွ်င္ ျဖစ္ပါသည္။
ထုိေၾကာင့္ အေျခခံပညာဦးစီးဌာန အမွတ္ (၆၉)အေျခခံမႈလတန္းေက်ာင္း အုပ္ဆရာမၾကီးႏွင့္ ေက်ာင္းဆရာ၊ေက်ာင္းဆရာမ်ားအားလုံးကုိ အဓိက ေျပာခ်င္တာကေတာ့ မိမိတုိ႔၏ လက္ထဲမွာရွိတဲ့ အနာဂတ္ လူငယ္ေတြမ်ားကုိ လူသားဆန္ေသာ လူသားတစ္ေယာက္ျဖစ္ဖုိ႔ လူငယ္ေတြကုိ ပရဟိတစိတ္ျဖစ္ဖုိ႕ သင္ၾကားေပးတဲ့အခါ ထုိအခ်က္ကုိလည္း သတိၾကီးစြာ ဂရုျပဳသင့္ေပသည္။ အေရးၾကီးဆုံးအခ်က္ေတြကုိ မိမိတုိ႔ဗုဒၶတရားေတာ္ အတုိင္း ေျပာခ်င္တာကေတာ့ အနာဂတ္၏ ကေလးငယ္မ်ား အတြက္ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာမၾကီးႏွင့္တကြအားလုံးေသာ ပုဂၢဳိလ္မ်ားသည္ အေျခခံအားျဖင့္ ေအာက္ပါအခ်က္မ်ားကုိ ေလ့လာျပီး ကေလးငယ္မ်ား၏ စိတ္သႏၱာန္ကုိ စိစစ္ေပးဖုိ႔ တုိက္တြန္းပါသည္။
(၁) သာသနာကို ၾကည္ညိဳျမတ္ႏိုး ယံုၾကည္ေသာ သဒၶါစိတ္ ထက္သန္ရမည္။
(၂) အမ်ားအက်ဳိးအတြက္ ဆႏၵ ျပင္းျပရမည္။
(၃) ေဒါသ မႀကီးရ။
(၄) စိတ္ရွည္၊ သည္းခံႏိုင္ရမည္။
(၅) လူသားမ်ားကို ေမတၱာဓာတ္ျဖင့္ ၾကည့္ႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားရမည္။
(၆) မိမိ လုပ္တာသာလွ်င္ အမွန္ဟု မျဖစ္ေစရ။
(၇) အဖြဲ႕တြင္ လုပ္ကိုင္ေနသူ ပုဂၢိဳလ္မ်ားႏွင့္ တိုင္ပင္ရမည္။
(၈) အဖြဲ႕၀င္ အခ်င္းခ်င္း လုပ္ငန္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ လွ်ဳိ႕၀ွက္ခ်က္ မထားရ။
(၉) အဖြဲ႕၀င္အားလံုး ရိုးသားမႈႏွင့္ ပြင့္လင္းမႈကို အေျခခံထားရမည္။
(၁၀) တစ္ဦးႏွင့္ တစ္ဦး မာန မရွိေစဘဲ အျပန္အလွန္ ေလးစားမႈ ရွိရမည္။
(၁၁) အဖြဲ႕အစည္း အထဲတြင္ သူ႔လူ၊ ငါ့လူ ဟူ၍ မရွိေစရ။
(၁၂) မိမိကိုယ္တိုင္လည္း အဖြဲ႕အစည္းတြင္ အေရးႀကီးေသာ လုပ္ငန္းေနရာ ယူတတ္ရသလို သူတစ္ပါးကိုလည္း ေနရာ ေပးႏိုင္ရမည္။ (၁၃) အလုပ္ႏွင့္ ပုဂၢိဳလ္ ႏွစ္ခုတြင္ ပုဂၢိဳလ္ထက္ အလုပ္ကိုသာ ဦးစားေပး ၾကည့္ရမည္။
(၁၄) အလွဴရွင္ လွဴဒါန္းထားေသာ အလွဴေငြကို ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အလွဴပစၥည္း ကိုေသာ္လည္းေကာင္း ရည္ရြယ္ခ်က္ မွန္မွန္ျဖင့္ ၿပီးေျမာက္ေအာင္ အခ်ိန္နဲ႔ တေျပးညီ လုပ္ေဆာင္ေပးရမည္။
(၁၅) ငါ့ နာမည္အတြက္ မျဖစ္ေစရဘဲ အဖြဲ႕နာမည္အတြက္၊ သာသနာ အတြက္သာ ျဖစ္ရမည္။
(၁၆) ေရွ႕လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားအတြက္ ႀကိဳတင္ စီမံခ်က္ ဆြဲထားရမည္။
(၁၇) ေမတၱာ၊ ကရုဏာ၊ မုဒိတာ၊ ဥေပကၡာ ဟူေသာ ျဗဟၼစိုရ္တရား ေလးပါးကို လက္ကိုင္စြဲထားရမည္။
(၁၈) အဖြဲ႕၀င္ အားလံုးသည္ ေကာင္းသည့္ ေစတနာျဖင့္ လုပ္ေဆာင္ ေပးေနၾကသည္ သာ ျဖစ္သည့္အတြက္ တစ္ဦးႏွင့္ တစ္ဦး နားလည္မႈ အျပည့္အ၀ ေပးရမည္။
(၁၉) မိမိ လုပ္ကိုင္ေနေသာ အလုပ္သည္ အမ်ားအက်ဳိးအတြက္ လုပ္ကိုင္ရင္း ကုသိုလ္အေရး ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အကုသိုလ္ ျဖစ္ေစမည့္ ကိစၥရပ္မ်ားကို ေရွာင္ရွားရမည္။
(၂၀) ငါကေတာ့ အဲဒါကို လုပ္ထားတယ္၊ သူကေတာ့ ငါ့ေလာက္ မလုပ္ဘူး ဆိုသည့္ အေတြးမ်ဳိးထက္
ငါကလည္း ဒီလို လုပ္ထားတယ္၊ သူကိုလည္း ငါ့လို လုပ္ႏိုင္ေအာင္ ကူညီတြန္းအားေပးသြားမယ္
စသည့္ျဖင့္ အခ်င္းခ်င္း လက္တြဲ ေခၚေဆာင္သြားရမည္။
(၂၁) အခ်ဳိ႕ေသာ အေျခအေနမ်ဳိးတြင္ အလုပ္ၿပီးစီးဖို႔သာ အဓိက ျဖစ္သည့္အတြက္ သူ႔အလုပ္၊ ငါ့အလုပ္ ဟု မခြဲျခားဘဲ အခ်င္းခ်င္း ကူညီၾကရမည္။
(၂၂) အလုပ္လုပ္ရာတြင္ တစ္စံုတစ္ဦးမွ တိုက္တြန္းစရာ မလိုဘဲ မိမိ၏ ဆႏၵႏွင့္ လုပ္ကိုင္ႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားရမည္။
(၂၃) သူတစ္ပါး ထိခိုက္ေစေသာ ကိစၥရပ္မ်ားကို ေရွာင္ၾကဥ္ႏိုင္၍ အသိ ဉာဏ္ပညာျဖင့္ ႏိႈင္းဆ ခ်င့္ခ်ိန္ကာ အလုပ္လုပ္တတ္ရမည္။
(၂၄) ကိုယ္က်င့္တရား ျပည့္စံုေအာင္ ႀကိဳးစားေနရမည္။
(၂၅) ေပးဆပ္ျခင္းမွာ ေပ်ာ္ေမြ႕ေနသူမ်ား ျဖစ္ေနရမည္။

အေျခခံပညာဦးစီးဌာန အမွတ္ (၆၉)အေျခခံမႈလတန္းေက်ာင္း အုပ္ဆရာမၾကီးႏွင့္တကြ အားလုံးေသာ ေက်ာင္း ဆရာ၊ေက်ာင္းဆရာမ်ားက အထက္ပါ အရည္အခ်င္းမ်ားကုိ အတတ္ႏုိင္ဆုံး ျပည့္စုံေအာင္ ၾကဳိးစားေပးလာႏုိင္ပါက အေျခခံပညာဦးစီးဌာန အမွတ္ (၆၉)အေျခခံမႈလတန္းေက်ာင္းက ကေလးငယ္မ်ားက ေလာက လူသားမ်ား ေကာင္းအက်ဳိး ပရဟိတ စိတ္ဓာတ္ျပည့္၀ေသာ အရည္အခ်င္းရွိသည့္ လူငယ္မ်ားျဖစ္လာေပမည္။
ထုိကဲ့သုိ႔ စိတ္ထားရွိသည့္ ပုဂၢဳိလ္မ်ားသည္ ဒါန ပါရမီအစ ဥေပကၡာ ပါရမီအဆုံး အစရွိသည့္ ပါရမီ ဆယ္ပါးကုိ ျဖည့္က်င့္ျခင္းျဖင့္ပင္ တူေပသည္။ဘုရားအေလာင္းတုိ႔၏ စိတ္ဓာတ္ပင္ ျဖစ္သည္။ နိဗၺာန္သုိ႔လည္း လြယ္ကူစြာ ဆုိက္ေရာက္ႏုိင္သည္။ ျမင့္ျမတ္ေသာ စိတ္ထားရွိသူတုိ႔၏ လုပ္ငန္းျဖစ္ေသာေၾကာင့္ စာသင္ စာျပေပးေနေသာ ဆရာ ဆရာမတုိ႔၏ ေလွ်ာက္လွမ္းေနေသာ ခရီးက စိတ္ဓာတ္ ျပည့္၀ေသာ အရည္အခ်င္းရွိသည့္ အဖြဲ႔အစည္းတစ္ခုျဖစ္ လာေပမည္။ ကာယကံ၊ ၀စီကံ၊ မေနာကံ ကံသံုးပါးလံုးျဖင့္ ကုသိုလ္မ်ား ရရွိေနသည္။ ထိုကဲ့သို႔ စိတ္ထား ရွိသည့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ ဒါန ပါရမီအစ၊ ဥေပကၡာ ပါရမီ အဆံုး အစရွိသည့္ ပါရမီ ဆယ္ပါးကို က်င့္ျခင္းျဖင့္ပင္ တူေပသည္။ ဘုရားအေလာင္းေတာ္တို႔၏ စိတ္ဓာတ္ပင္ ျဖစ္သည္။ နိဗၺာန္သို႔လည္း လြယ္ကူစြာ ဆိုက္ေရာက္ႏိုင္သည္။
ေရႊ၀ါေရာင္ အရွင္ထာ၀ရ (ေနာ္ေ၀)

0 comments:

Post a Comment

ေၿပာခ်င္တာေလးေတြ ေၿပာခဲ႔ပါ။