Saturday 29 December 2018

""""""အုိရီဆန္း တံတား (သုိ႔မဟုတ္) ဆြီဒင္-ဒိန္းမတ္ ခ်စ္ၾကည္ေရး ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရးႏွင့္ ေအာင္ျမင္မႈ """

""""""အုိရီဆန္း တံတား (သုိ႔မဟုတ္) ဆြီဒင္-ဒိန္းမတ္ ခ်စ္ၾကည္ေရး ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရးႏွင့္ ေအာင္ျမင္မႈ """http://www.mcntv.biz/opinion/79716/
မိမိလည္း ေက်ာင္းပိတ္ရက္ ျဖစ္တာေၾကာင့္ ဒိန္းမတ္ႏုိင္ငံ ၿမိဳ႕ေတာ္ ကုိပင္ေဟဂင္သုိ႔ ခရီးထြက္ခဲ့ပါသည္။ ကုိပင္ေဟဂင္ကုိ ေဒသခံျပည္သူမ်ားက “ေရွာပင္ဟာဗင္” ဟု ေခၚၾကပါသည္။ မိမိ ကားေပၚေရာက္ေတာ့ ဥေရာပကား၏ သေဘာသဘာဝကုိ သိရပါသည္။ ဥေရာပကားကုိ ပထမဆုံးအႀကိမ္ စီးဖူးျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။ မိမိေနတဲ့ ဥေရာပ ၇ ႏွစ္တာအတြင္း ခရီးစဥ္အမ်ားစုက ေလယဥ္နဲ႔ သြားျဖစ္တာမ်ားပါသည္။
ကားလမ္းေဘး တစ္ေလွ်ာက္ လမ္းတံတား၊ စက္ရုံ၊ ဂ်ဳံးခင္း၊ ေဗ်ာ့ပင္ႏွင့္ ထင္းရႈးေတာမ်ား၊ နီညဳိေရာင္ အုတ္ခဲ့ႏွင့္ အိမ္လွလွကေလးမ်ား၊ စိမ္းစုိေသာ ျမက္ခင္း စားက်က္၊ ကြင္းျပင္၊ ေရကန္၊ သဘာဝပတ္၀န္းက်င္ ျမင္ကြင္းမ်ားက ကားျပဴတင္းမွ တဖ်တ္ဖ်တ္ လွမ္းျမင္ရသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ ေရကန္က်ယ္ႀကီးမ်ားကုိ ျမင္ရ၏။ မ်ားေသာအားျဖင့္ ကားလမ္း၏ ယာဖက္တြင္ လူေနအိမ္ႏွင့္ လယ္ေတာမ်ားကုိ ျမင္ရေသာ္လည္း လက္ဝဲဖက္ ျမင္ကြင္းက ေတာအုပ္မ်ားသည္ ေႏြးဦးေပါက္ရာသီ ဆုိေပမယ့္ ထင္းရႈးမ်ားကမူ စိမ္းစုိေနၿမဲ ျဖစ္၏။ ထင္းရွဴးသည္ အေအးမေၾကာက္ေသာ သတၱိရွိသည္။ ကားက အရွိန္ျမန္သေလာက္ ၿငိမ္သက္ ေနသည္။
ကားစီရသူအဖုိ႔ လွပေသာ ဒိန္းမတ္ႏုိင္ငံ၏ သဘာဝ အရသာကုိ ခံစားရပါသည္။ ညေန ၄ နာရီတြင္ မာလမုိၿမဳိ႕ ((Malmo)) ႏွင့္ ေနာ္ေဝ၊ ဆြီဒင္၊ ဒိန္းမတ္ သုံးႏုိင္ငံ ကားကြင္းသုိ႔ ဆုိက္ေရာက္သည္။ မိမိတုိ႔ စီးလာေသာ ကားေလးက ထုိကားဂိတ္မွ ျပန္ထြက္ၿပီး ဟုိင္းလီ (Hyllie) ကုိ ျဖတ္သန္းကာ မၾကာမီ ပင္လယ္ေရလက္ၾကား တံတားရွည္ႀကီးကုိ ျဖတ္သန္းရပါသည္။ ဤေရလက္ၾကားကုိ အုိရီဆန္း ေရလက္ၾကား (Oressund Strait) ဟု ေခၚပါသည္ ။
အုိရီဆန္း ေရလက္ၾကားကုိ ဆြီဒင္ႏွင့္ ဒိန္းမတ္အစုိးရတုိ႔ ႏွစ္ႏုိင္ငံပူးေပါင္း၍ တံတားတည္ေဆာက္ရန္ ၁၉၉၁ ခုႏွစ္က သေဘာတူ လက္မွတ္ေရးထုိးခဲ့ၾကသည္။ ဤတံတားကုိ လူဦးေရ ၃ ဒႆမ ၇ သန္း ေနထုိင္ေသာ ေဒသတြင္ တည္ေဆာက္ခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ လူမႈအဖြဲ႔အစည္း၏ ဖြံ႔ၿဖဳိးတုိးတက္ေရးကုိ ေရွးရႈး၍ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ဆုိရမည္ျဖစ္ပါသည္။ တံတားကုိ အပုိင္းႏွစ္ပုိင္းခြဲ၍ တည္ေဆာက္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ဤတံတားကုိ ဆြီဒင္ႏုိင္ငံဘက္မွ Cable ႀကဳ္ိးတံတား (Stayed Bridge) ကုိ တည္ေဆာက္ၿပီး ဒိန္းမတ္ ႏုိင္ငံဘက္က ေရေအာက္ဥမင္ လိုဏ္ေခါင္း (Tunnel) ေဖာက္သည္။ ဥမင္လိုဏ္ေခါင္းႏွင့္ တံတား ေပါင္းဆုံေသာ ေနရာကုိ ကြ်န္းအတု၏ အက်ယ္အဝန္းမွာ ၄ ကီလုိမီတာ၊ မုိင္အားျဖင့္ ၂ ဒႆမ ၅ မုိင္ ရွိသည္။ ႀကိဳးတံတား၏ အရည္မွာ ၇ ဒႆမ ၈ ကီလုိမီတာရွိၿပီး မုိင္အားျဖင့္ ၄ ဒႆမ ၈ မုိင္ ရွိသည္။ ေရေအာက္ ဥမင္လိုဏ္ေခါင္း အရွည္မွာ ၄ ဒႆမ ၁ ကီလုိမီတာ၊ မုိင္အားျဖင့္ တြက္လွ်င္ ၂ ဒႆမ ၆ မုိင္ ရွိပါသည္။ ကားလမ္း အသြားအျပန္ ေဖာက္လုပ္ထားေသာ အုိရီဆန္း တံတားႀကီးေပၚတြင္ အမွတ္ (၂၀) ဥေရာပလမ္းမႀကီး ၄ လမ္းရွိသည္။
ဒီလုိ တံတားႀကီးေတြ၊ ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းေတြအေၾကာင္း ေတြ႔ျမင္ရတဲ့အခါ မိမိတုိ႔ႏုိင္ငံမွာလည္း အဲဒီလုိ အာမခံခ်က္ရွိတဲ့ တံတားႀကီးေတြ ျပည္သူေတြရဲ႕ဘဝ စိတ္ခ်လုံၿခဳံေသာ ကားလမ္းႀကီးေတြ ရထား လမ္းမႀကီးေတြ ရွိေစျခင္ပါသည္။ ယေန႔ ၾကားေနရတာကေတာ့ ၆ လခံ၊ ၁ ႏွစ္ခံ တံတားေတြဆုိတာ ၾကားေနရေတာ့ စိတ္ခ်လုံၿခဳံစြာ ခရီးသြားဖုိ႔ဆုိတာ မိမိတုိ႔ ျပည္သူေတြ အိပ္မက္ေတာင္ မမက္ရဲတဲ့ ဘဝ ျဖစ္ပါသည္။
ႏုိင္ငံသားမ်ား၏ စိတ္လုံၿခဳံမႈအတြက္ တရားဥပေဒ စုိးမုိးေရး ႀကဳိးပမ္းလုပ္ေဆာင္ရမည္ဟု မိမိတုိ႔ ေခါင္းေဆာင္က ေျပာၾကားထားေသာ္လည္း လက္ေတြ႔ အေျခေနမွာေတာ့ တရားဥပေဒ စုိးမုိးေရးကုိ အင္မတန္မွ လုိလားတယ္ဆုိတာ မရွ္ိသေလာက္ ျဖစ္ေနပါသည္။ တရားဥေပဒ စုိးမုိးမႈရွိမွ ဒီႏုိင္ငံက ႏုိင္ငံသားေတြဟာ စိတ္လုံၿခဳံမႈ ရွိမွာပါ။ ႏုိင္ငံသူႏုိင္ငံသားေတြ စိတ္လုံၿခဳံမႈ ရွိမွသာလွ်င္ ႏုိင္ငံရဲ႕ သိကၡာကုိ ထိိန္းသိမ္းႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါသည္။ မိမိတုိ႔မွာ အင္မတန္မွ မွန္မွန္ကန္ကန္၊ တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္နဲ႔ လုပ္ရည္ကုိင္ရည္ ျပည့္စုံတဲ့ ဥပေဒပညာရွင္မ်ား လုိအပ္ပါသည္။ ဒီလုိ ဥပေဒပညာရွင္မ်ား ထြက္ေပၚဖုိ႔ ဆုိတာကေတာ့ လက္ရွိ တုိင္းျပည္ရဲ႕ ပညာေရး စနစ္နဲ႔လည္း ဆုိင္ပါသည္။ မိမိတုိ႔ႏိုင္ငံက ေရွ႕ေနႀကီးေတြ ဆိုတာ အားလုံးသိတဲ့ အတုိင္းပဲ၊ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ဆုိလုိ႔ရွိရင္ ဥပေဒပညာကုိ အေလးမထားခဲ့တာ၊ တန္ဖုိးမထားခဲ့တာ ေတာ္ေတာ္ၾကာပါၿပီ။
မိမိတုိ႔ႏိုင္ငံ၏ ၁၉၄၇ ခုႏွစ္ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခဥပေဒအရဆုိလွ်င္ အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ ႏုိင္ငံေတာ္ သမၼတတာဝန္ မထမ္းေဆာင္ႏုိင္ခဲ့လွ်င္ တရားသူႀကီးခ်ဳပ္မွ ယင္းတာဝန္ကုိ ယာယီထမ္းေဆာင္ရန္ သတ္မွတ္ထားသည္ကုိ ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ ဥပေဒ အေဆာက္္အဦထဲမွ တရားသူႀကီးမ်ားအား မည္မွ်အားကုိးေၾကာင္း ႏႈိင္းယွဥ္၍ ရပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ ယေန႔လက္ေတြ႔ကေတာ့ တရား႐ုံးဆုိတာ ေငြေပး၍ အႏုိင္ေပးရာ ျဖစ္ေနပါသည္။
ဒီေန႔ အေျခအေနေတြဟာ ကမာၻလုံးဆုိင္ရာ အမ်ားႀကီး ေျပာင္းသြားပါၿပီ။ လြန္ခဲ့တဲ့ ဆယ္စုႏွစ္ေတြ အတြင္းမွာ သိသိသာသာ ေျပာင္းသြားပါသည္။ အခုအခ်ိန္မွာေတာ့ မိမိတုိ႔ ျပည္သူမ်ားဟာ ျပန္ၿပီးေတာ့ ေျပာင္းဖုိ႔အတြက္၊ ျပန္ၿပီးေတာ့ ျဖစ္သင့္ျဖစ္ထုိက္တဲ့ အေျခေနကုိ ျဖစ္ဖုိ႔အတြက္ မိမိတုိ႔ ျပည္သူေတြ လုပ္ႏုိင္ဖုိ႔ အခြင့္အေရး အမ်ားႀကီး ရွိေနပါၿပီ။ မိမိတုိ႔ႏုိင္ငံႏွင့္ သင့္ေတာ္မည့္ ဥပေဒႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ အေဆာက္အဦးမ်ား၊ အခင္းအက်င္းမ်ား တည္ေဆာက္ရန္ မိမိတုိ႔ ႏုိင္ငံသူႏုိင္ငံသားမ်ား တာဝန္ ျဖစ္သကဲ့သုိ႔ ယင္းတာဝန္အား ရဲရဲဝံ့ဝံ့၊ ညီညာစြာ ေဆာင္ရြမယ္ဆုိရင္ မေအာင္ျမင္စရာ အေၾကာင္းမရွိပါ။
ဆြီဒင္၊ ဒိန္းမတ္ အစုိးရတုိ႔က ၁၉၉၁ ခုႏွစ္က စတင္ခဲ့ေသာ တံတားတည္ေဆာက္ေရး လုပ္ငန္းသည္ ၉ ႏွစ္ၾကာၿပီးေနာက္ လုံးဝၿပီးစီးခဲ့ပါသည္။ ၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္၊ ဇူလုိင္လ ၁ ရက္ေန႔တြင္ ေအာင္ျမင္စြာ ဖြင့္လွစ္ႏုိင္ခဲ့ၿပီး အုိရီဆန္း တံတားသည္ ဆြီဒင္၊ ဒိန္းမတ္ ႏွစ္ႏုိင္ငံ၏ ခ်စ္ၾကည္ေရးႏွင့္ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ေရး ေအာင္ျမင္မႈကုိ အထင္အရွား သက္ေသျပလ်က္ရွိပါသည္။ ယခုအခါ အုိရီဆန္း တံတားေပၚတြင္ ေန႔စဥ္ ကားေပါင္း ၁၇၀၀၀ ကေန ၁၈၀၀၀ ေက်ာ္ ျဖတ္သန္းသြားလာေနၾကပါသည္။
အုိရီဆန္း တံတား ဒီဇုိင္းကုိ ေဂ်ာ္ဂ်င္ နစ္ဆင္ (Jorgen Nissen) ဦးေဆာင္ေသာ ဒီဇိုင္နာ ၄ ဦးက ေရးဆြဲခဲ့သည္ဟု သိရပါသည္။ အုိရီဆန္း တံတားသည္ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ IABSE Outstanding Structure Award ဆုကုိ ရရွိခဲ့ပါသည္။
မိမိအေနနဲ႔ ဒီေနရာမွာ ေျပာခ်င္တာကေတာ့ ေနရာေတာင္းတဲ့ ႏုိင္ငံေရးသမားထက္ အလုပ္ေတာင္းတဲ့ ႏုိင္ငံေရးသမားကုိ မိမိတုိ႔ ျပည္သူေတြက လုိအပ္ပါသည္။ မိမိတုိ႔ ႏုိင္ငံေရးသမားမ်ား၏ အေမွ်ာ္အျမင္ ႀကီးမႈက တုိင္းျပည္ရပ္ရြာ၏ အေထြေထြ အျပားျပားေသာ ကိစၥရပ္မ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ မွားသည္၊ မွန္သည္၊ သင့္ေတာ္သည္၊ မသင့္ေတာ္သည္၊ ဘယ္သုိ႔ဘယ္ပုံ ေဆာင္ရြက္သင့္သည္ စသည့္ မိမိ၏ အေတြးအျမင္ အယူအဆမ်ားကုိ အမ်ားသိေအာင္ ျဖန္႔ခ်ိသူ၊ လက္ခံလာေအာင္ စည္း႐ံုးဆြဲေဆာင္သူ၊ မိမိ သေဘာတူသူမ်ားကုိ စုစည္းသူ၊ ထုိ႔ေနာက္ ထုိအျမင္၊ ထုိအယူအဆမ်ားအတုိင္း အေကာင္အထည္ေတာ္ ျဖစ္ေအာင္ ၾကဳိးပမ္းသူမ်ား ျဖစ္ေအာင္ ျပည္သူက ထိန္းေက်ာင္းေပးသြားရမည္ ျဖစ္ပါသည္။
ဥေရာပ ႏုိင္ငံေတြမွာကေတာ့ ဒီမုိကေရစီဆုိတာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ တည္းေဆာက္လာေတာ့ ဒီေန႔အခ်ိန္မွာ ျပည္သူေတြက ဒီမုိကေရစီ၏ အက်ဳိးေက်းဇူးေတြကုိ ခံစားေနၾကရတာပါ။ စင္စစ္ ႏုိင္ငံေရးသမား ဟူသည္တြင္ တုိင္းျပည္ကုိ မိမိ အယူအဆ၊ မိမိသေဘာထားမ်ားျဖင့္ စီမံဖန္တီးခြင့္ရေအာင္ ႀကဳိးပမ္းေနသူမ်ားေရာ၊ စီမံခန္႔ခြဲခြင့္ ရရွိေနၾက သူမ်ားပါ အႀကံဳးဝင္သည္။ အေရးႀကီးသည္က ထိုလူေတြ ေကာင္းေအာင္၊ ေတာ္ေအာင္ ထိန္းေက်ာင္းဖုိ႔က မိမိတုိ႔ ျပည္သူေတြပဲ ျဖစ္ပါသည္။
မိမိတုိ႔ ျပည္သူလူထုၾကားထဲမွာ ႏုိင္ငံေရးသမား မ်ားမ်ားထြက္လွ်င္၊ ထိုအထဲက အေကာင္းဆုံး အေတာ္ဆုံးေတြကုိ လူထုက ေရြးခ်ယ္ႏုိင္မည္။ သည္လူေတြကုိ လြတ္လပ္မွ်တစြာ ယွဥ္ၿပဳိင္ေစျခင္း၊ ၿပဳိင္ဘက္ အခ်င္းခ်င္းေရာ လူထုကုိယ္တုိင္ပါ ေစာင့္ၾကပ္ ေဝဖန္ျခင္းျဖင့္ ေကာင္းေသာ၊ ေတာ္ေသာ အေနအထားမွ ယိမ္းယုိင္ ေသြဖည္မသြားေအာင္ ထိန္းထားေပးႏုိင္မည္။
ႏုိင္ငံေရး နယ္ပယ္ထဲသုိ႔ အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ ေရာက္ၾကသူေတြရွိပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ နယ္ပယ္မွာ ေရရည္ေနၾကသူေတြကေတာ့ ႏုိင္ငံေရးစိတ္ဓာတ္ ျပင္းထန္သူေတြသာ ႏုိင္ငံေရး ေလာကဓံကုိ ႀကံ့ႀကံ့ခံႏုိင္ၾကသည္။ ႏုိင္ငံေရး အာဏာ သုိ႔မဟုတ္ တုိင္းေရး ျပည္ရာ စီမံခန္႔ခြဲမႈ အာဏာကုိ ႏိုင္ငံေရး မလုပ္သူတုိ႔ ရစရာ အေၾကာင္းမရွိ၊ ေရွးတုန္းကေတာ့ ေက်ာက္ဖ်ာေပၚ အိပ္ေပ်ာ္ေနသူ၊ ၿမဳိ႕တံခါးေပါက္သုိ႔ လွည္းတစ္စီးႏွင့္ မနက္ အေစာဆုံး ေရာက္လာသူ စသည့္ပုဂၢဳိလ္မ်ားကုိ အတင္းအဓမၼ ရွင္ဘုရင္ တင္ေျမွာက္တာမ်ဳိးေတြ ရွိခဲ့ဖူးသည္။ သည္ေခတ္မွာေတာ့ ႏုိင္ငံေရး လုပ္လာသူမ်ားသာ အာဏာကုိ ရရွိၾကသည္။
ထုိေၾကာင့္ အာဏာလိုခ်င္သူ အမ်ားအျပား ႏုိင္ငံေရး လုပ္လာၾကသည္။ ဥပေဒသိေသာ ဥပေဒျပဳေရး လုပ္လာၾကသည္။ ပါတီ အႏုိင္ရပါက ဝန္ႀကီးေနရာႏွင့္ အာဏာေတာင္းလာၾကသည္။ အာဏာလႊဲဖုိ႔ ၃ လလုိကတည္းက ပါတီတြင္း ေနရာေတာင္းပြဲမ်ား၊ ေနရာလုပြဲမ်ား၊ ျပင္းထန္လာသည္။ ထုိသတင္းမ်ားေၾကာင့္ ျပည္သူလူထုမ်ား ရင္ထုမနာ ျဖစ္ၾကရသည္။
မိမိတုိ႔ႏုိင္ငံလုိ ဒီမုိကေရစီ အကူးေျပာင္းကာလ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ေနရာေတာင္းသည့္ ႏုိင္ငံေရးသမားမ်ားထက္ အလုပ္ေတာင္းသည့္ ႏုိင္ငံသမားမ်ား အေရးတႀကီး လုိအပ္ပါသည္။ အမ်ားျပည္သူ အက်ဳိးစီးပြားကုိ အရင္းခံထားကာ ပညာ-သတိ-သတၱိရွိစြာ လွဳပ္ရွား ေဆာင္ရြက္တတ္သည့္ ႏုိင္ငံေရးသမားေတြ မ်ားျပားလာမွသာ ဒီမုိကေရစီ ႏုိင္ငံတစ္ခု ျဖစ္ထြန္းလာႏုိင္ပါသည္။ မိမိတုိ႔ဥာဏ္၊ မိမိတုိ႔အခ်ိန္၊ မိမိတုိ႔ေငြေၾကးမ်ား စုိက္ထုတ္ကာ တုိင္းျပည္ေကာင္းက်ဳိး သယ္ပုိးမည့္သူမ်ားသာ တိုင္းျပည္က လုိအပ္ပါသည္။ မိမိ ကုိယ္စားျပဳသည့္ လူထု အစိတ္အပုိင္း၊ မိမိကုိယ္စားျပဳသည့္ ရပ္ရြာ ေဒသတုိ႔သာမက မိမိတုိင္းျပည္ တစ္ရပ္လုံး တုိးတက္ဖုိ႔ႏွင့္ သာယာဝေျပာဖုိ႔အတြက္ မည္သုိ႔မည္ပုံ ေဆာင္ရြက္ရမည့္အစား ေနရာလုေနသည့္ အဖြဲ႔အစည္းတစ္ခု အာဏာရခဲ့ပါက ျမန္မာအေရး ရင္ေမာစရာပင္ ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။
ဥေရာပႏုိင္ငံေတြကေတာ့ သူ႔တုိ႔ႏုိင္ငံအတြက္ ပညာတတ္ေတြကုိ စိတ္ႀကိဳက္ ေရြးၿပီး တင္ေျမွာက္ၾကပါသည္။ တုိင္းျပည္အတြက္လည္း အက်ဳိးရွိ၊ တုိင္းသူျပည္သားေတြအတြက္ အမွန္တကယ္ အေျပာင္းအလဲ တစ္ခုကုိ လက္ေတြ႔က်က် အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေပးရာ ေရာက္မွာပဲ ျဖစ္ပါသည္။ မိမိျပည္သူေတြ သတိထားဖုိ႔က အာဏာရွင္ေဟာင္းေတြ အာဏာျပန္ရသလုိျဖစ္မယ့္ အလုပ္ေတြကုိ မလုပ္မိၾကဖုိ႔ အေရးႀကီးပါသည္။
ဒိန္းမတ္ႏုိင္ငံ သမုိင္းအက်ဥ္း
လူဦးေရ – ၅,၇၂၇.၂၄၆ (၂၀၁၆)
ဧရိယာအက်ယ္ – ၄၂.၉၁၆ စ/ကီလုိမီတာ
လူဦးေရသိပ္သည္းမႈ – ၁၃၀.၅၀ (စတုရန္ ပ်မ္းမွ် ၁ ကီလိုမီတာ)
ပထဝီတည္ေနရာ – စကင္ဒီေနးဗီးယား
ျပည္တြင္းအသားတင္ ထုတ္လုပ္မႈတန္ဖုိး (GDP) – ဒိန္းမတ္ေငြ ၄၆၆.၂ ဘီလီယံ (၂၀၁၃)
ၿမိဳ႕ေတာ္ – ကုိပင္ေဟဂင္
ၿမဳိ႕ေတာ္လူဦးေရ – ၁,၂၄၆.၆၁၁ (၂၀၁၄)
ႏုိင္ငံအုပ္ခ်ဳပ္မႈပုံစံ – စည္းမ်ဥ္းခံဘုရင္စနစ္
အစုိးရ – ဆုိရွယ္ဒီမုိညြန္႔ေပါင္းအစုိးရ
ႏုိင္ငံေတာ္ဦးေသွ်ာင္ – ဘုရင္မ မာဂရီသီ
ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ – ဟယ္လီ ေသာ္ရင္း ရွမစ္
ပ်မ္းမွ်သက္တမ္း – အမ်ဳိးသား ၇၈.၀ ႏွစ္၊ အမ်ဳိးသမီး ၈၁.၉ ႏွစ္
႐ံုးသံုးဘာသာစကား – ဒိန္းမတ္ဘာသာစကား
ဘာသာေရး – ပ႐ိုိတက္စတင့္ ၉ဝ ရာခိုင္ႏႈန္း
အသုံးျပဳေငြေၾကး – ဒိန္းမတ္ ခ႐ုိနာ
ကုလသမဂၢအဖြဲ႔ဝင္ – ၁၉၄၅ ခုႏွစ္
ေနတုိးအဖြဲ႔ဝင္ – ၁၉၄၉ ခုႏွစ္
ဥေရာပ သမဂၢ အဖြဲ႔ဝင္ – ၁၉၇၃ ခုႏွစ္၊ ဇန္န၀ါရီလ ၁ ရက္
(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္)
ေရႊဝါေရာင္ အရွင္ ထာဝရ (ေနာ္ေဝ)

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

ေၿပာခ်င္တာေလးေတြ ေၿပာခဲ႔ပါ။